نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «اتاقک گلی» روز چهارشنبه ۱۹ بهمن در سانس دوم برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد. در این جلسه داوود صبوری تهیهکننده، محمدعلی عسگری کارگردان، پدرام کریمی نویسنده، حسن نجفی مدیر جلوههای ویژه بصری، محسن خدابخشی طراح صحنه، فاطمه صفری طراح لباس حضور دارند.
محمد عسگری کارگردان فیلم اتاقکهای گلی گفت: در اسفند ماه سال گذشته بعد از ۴ و ۵ ماه به نسخه اولیه فیلمنامه رسیدیم، در حوزه سینما تمام فیلمهایی که داشتم از پروداکشن زیادی برخوردار بودند.
وی افزود:قهرمان باید در فیلم از جنس خودم مردم باشد، در این فیلم تمام تلاش بر این بود. بشر به دنیا آمده که در آرامش ایجاد کند، اما اتفاقاتی رخ میدهد که زندگی تغییر میکند.در این فیلم کاراکتر تلاش میکند اهالی روستا و خانواده اش را نجات دهد و وقتی میداند که موفق نمیشود به سراغ اتحاد برای نجات همه اهالی است.
پدرام کریمی نویسنده ادامه داد: مفاهیمی که در این فیلم هست مفاهیم ابدی است، ما اگر میخواستیم داستان را از جلوتر شروع کنیم باید از دو کوهه آغاز میکردیم اما زمان این فیلم به ما اجازه نمیداد.
عسگری درباره انتخاب بازیگران ناشناخته و مستعد گفت: در تمام فیلمهای تلاش بر این بود بازیگران را انتخاب کنم که با استعداد باشند. اعتقادم بر این است که مجموعه ای از عوامل فیلم را شکل میدهند. حضور آقایان مجیدی و میرکریمی در این فیلم تاثیر گذار بوده اما هیچ اشاره مستقیمی به فیلمی نشده است.
وی افزود: در خصوص پایان فیلم، مثل خیلی از فیلنامهها ممکن پایان نامههای مختلفی برای این فیلم نوشته شده بود اما این پایان برای این فیلم انتخاب شد و اتفاق نظر بر این بود که این فیلم پایان درستی دارد.
پدرام کریمی توضیح داد: کار منافقین در عملیات مرصاد را اگر میخواستیم نشان دهیم بیشتر از اینها خشونت را باید به نمایش میگذاشتیم و خیلی این موضوعات را تعدیل کردیم. تصمیم بر این بود که دوربین به سمت منافقین نرود. آقای صبوری خودش در این صحنهها حضور داشتند، برای تهیه این فیلم با حدود ۱۵۰ نفر از این افراد مشورت شده بود.