اینترپل اعلام کرد مظنون به عضویت در مافیای قدرتمند کالابریا پس از ۱۶ سال فرار در مرکز شرق فرانسه دستگیر شد.

 اینترپل اعلام کرد: ادگاردو گرکو ایتالیایی، مظنون به عضویت در مافیای قدرتمند کالابریا، روز پنجشنبه در سنت اتین، در مرکز شرق فرانسه، پس از ۱۶ سال فرار دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این عضو شصت ساله مافیا که به حبس ابد محکوم شده بود، توسط پلیس فرانسه با کمک اطلاعاتی ایتالیا دستگیر شده است.

ادگاردو گرکو، ۶۳ ساله، بعدازظهر پنجشنبه به یک قاضی از دفتر دادستانی کل در لیون معرفی شد و او رسما حکم بازداشت صادر شده توسط مقامات ایتالیا را به او ابلاغ کرد. به گفته دادستانی کل، وی از تحویل به دادگستری ایتالیا خودداری کرد و در بازداشت قرار گرفت.

ماتئو پیانتدوسی، وزیر کشور ایتالیا در توئیتر تاکید کرد موفقیت بزرگ برای این عملیات مهم نیز به لطف هم افزایی مهم ایجاد شده در چارچوب شبکه بین المللی همکاری بین نیرو‌های پلیس انجام شد. دستگیری فراریان خطرناک ادامه دارد.

وی افزود فعالیت نیرو‌های امنیتی بی وقفه در ایتالیا و خارج از کشور در تلاش مستمر برای حفظ امنیت شهروندان است. پیانتدوستی از اقدام قاطع دولت علیه همه اشکال جرایم سازمان‌یافته خبر داد.

ادگاردو گرکو که در سال ۲۰۰۶ در ایتالیا به دلیل قتل به حبس ابد محکوم شد، در همان سال به فرانسه فرار کرد. بر اساس شهادت‌ها و اسناد او خود را پائولو دمیتریو می‌نامید و در چندین رستوران ایتالیایی در سنت اتین استخدام شده بود. پلیس ایتالیا اعلام کرد ادگاردو گرکو پس از حبس ابد برای دو قتل در ژانویه ۱۹۹۱ و تلاش برای یک قتل دیگر در ژوئیه ۱۹۹۱، در سال ۲۰۱۴ از سوی دادستانی عمومی در کاتانزارو (کالابریا، جنوب ایتالیا) تحت حکم بازداشت اروپایی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار