پلیس ایتالیا یکی از سران فراری مافیا را در مخفیگاهش در جنوب این کشور بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۵۰ نیروی پلیس ضد مافیا ایتالیا با یورش به مخفیگاه جوزپه پله، سرکرده پرقدرت گروه مافیایی کالابریا موسوم به «اندرانگتا»، وی را بازداشت کردند.

این سرکرده مافیایی در زمان حمله پلیس اعلام کرد مسلح نیست و مقاومت نکرد. مخفیگاه این رئیس مافیایی در یکی از مناطق کوهستانی و غیرقابل دسترس بودن کالابریا بود.

گائتانو پاچی، دادستان «رجو کالابریا» در نشستی مطبوعاتی گفت: «جوزپه پله، یکی از سران بلندپایه مافیای کالابریا است که در قاچاق کوکائین و نقوذ در نهاد‌های دولتی نقشی راهبردی داشته است. ما پس از ۲ سال تحقیق توانستیم او را در یک منطقه کوهستانی و غیرقابل دسترس بازداشت کنیم».

پلیس ایتالیا در ۳ سال گذشته ۱۳ تن از اعضا و سران فراری مافیا را در منطقه کالابریا بازداشت کرده است.

جوزچه دیللو، دادستان سابق ضد مافیا در سیسیل ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «من سال‌ها به عنوان دادستان ضد مافیا در جنوب ایتالیا کار کردم. متاسفانه مافیا در ساختار‌های دولتی و به ویژه در امور اقتصادی ایتالیا نفوذ زیادی کرده و قابلیت فوق العاده‌ای در آلوده کردن و رشوه دادن رجال سیاسی دارد».

بیشتر قاچاق مواد مخدر در اروپا نیز درکنترل گروه‌های مافیایی ایتالیا از جمله «اندراگتا» است. بنا به اعلام پلیس ایتالیا؛ بیش از ۸۰ درصد قاچاق کوکائین در اروپا به دست گروه مافیایی «اندرانگتا» صورت می‌گیرد که برای این گروه مافیایی سالانه بیش از ۵۰ میلیارد یورو سود به همراه دارد.

انتهای پیام/

سرکرده یک گروه مافیای ایتالیایی بازداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار