دو حزب سیاسی ایتالیا که برای به دست گرفتن قدرت در این کشور با هم می‌جنگند اعلام کردند به رغم توافقی که بین آن‌ها صورت گرفته است، مذاکرات بر سر تشکیل دولت از صفر آغاز خواهد­ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو حزب سیاسی ایتالیا که برای به دست گرفتن قدرت در این کشور با هم می‌جنگند روز یکشنبه اعلام کردند به رغم توافقی که بین آن‌ها بر سر گزینه‌های ریاست دو پارلمان صورت گرفته است، مذاکرات بر سر تشکیل دولت از صفر آغاز خواهد­ شد.

توافق میان ائتلاف راست افراطی و حزب مخالف جنبش پنج ستاره به آن‌ها اجازه می‌دهد مذاکرات با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا را در این مورد که چه کسی ریاست دولت را بر عهده خواهد گرفت، شروع کنند.

لویجی دی مایو رئیس جنبش پنج ستاره روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «رقابت برای تشکیل دولت هیچ ربطی به انتخاب روسای پارلمان ندارد.»

حزب پنج ستاره در انتخابات پارلمانی موفق به کسب ۳۲ و شش دهم آراء و ائتلاف راست افراطی که شامل حزب فورزا ایتالیا وابسته به سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین این کشور است موفق به کسب ۳۷ درصد آراء شد.

به همین علت ماتئو سالوینی رئیس ائتلاف راست افراطی گفت: «نخست وزیر بعدی ایتالیا باید از این ائتلاف باشد. اولویت‌های سالوینی شامل عقیم گذاشتن اصلاحات در حقوق بازنشستگی و کاهش مالیات‌ها و همچنین بازبینی معاهدات اتحادیه اروپا و اخراج مهاجران غیرقانونی است.»

بر اساس توافق روز یکشنبه، روبرتو فیچو از اعضای جنبش پنج ستاره به عنوان رئیس مجلس سفلی (مجلس نمایندگان) ایتالیا انتخاب شد.

در عوض الیزابتا آلبرتی کاسلاتی از اعضای حزب فورزا ایتالیای برلوسکونی به عنوان رئیس مجلس علیا (مجلس سنا) انتخاب شد.

قرار است تا انتخاب نخست وزیر بعدی به دنبال توافق این دو حزب، پائولو جنتیلونی نخست وزیر کنونی ایتالیا، همچنان اداره امور دولت را در دست داشته باشد.

انتهای پیام/

احزاب سیاسی ایتالیا برسر تشکیل دولت اختلاف دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار