مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیات اجرایی سد سرپری در شهرستان کهگیلویه پس از ۲۵ ماه تعطیلی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از سر گرفته شده است.

آرش مصلح اظهار داشت: برای تکمیل این طرح ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت های شرکت نفت و ۸۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت طرح سد سرپری را سه میلیون متر مکعب با ارتفاع ۲۷ متر و طول تاج ۲۰۳ متر اعلام کرد و گفت:تامین آب ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی از مهمترین برکات بهره برداری از این طرح است.

مصلح می گوید: سد سرپری در مسیر جاده اصلی و با هدف تقویت زیرساخت های گردشگری و کشاورزی احداث می شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این سد هزینه شده تاکید کرد: پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده سد سرپری به مرحله آبگیری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی سد سقاوه در شهرستان مارگون همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد و افزود: مراحل قانونی مناقصه این سد برگزار شده است.

او با یادآوری اینکه این طرح با ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود تاکید کرد: سد سقاوه می‌تواند ۹ میلیون متر مکعب آب را ذخیره کند که با ساخت آن مشکل آب روستاهای اطراف و صنایع مرتفع می شود.

طرح سد سقاوه با ارتفاع ۴۵ متر بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و در حدود ۷۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.