محمد مهدی اسماعیلی گفت:جامعه هنری همراهی خود را با مردم نشان داده است و طیف وسیعی از هنرمندان، بازیگران هم راستا و در کنار مردم هستند.

محمد مهدی اسماعیلی درباره حاشیه‌های صحبت‌های یکی از سخنران‌های مشهور گفت: جا دارد از ایشان تشکر کنم که صحبت های تصحیح  و نکته‌های خود را عنوان کردند که صحبت‌های منتشر شده تقطیع شده است و نشان دادند که همه افراد حاضر در این حوزه‌ها نسبت به سلامت جامعه هنری پایبند هستند.

او گفت: من از همه افرادی که حساسیت به خرج دادند هم تشکر می‌کنم. وزارت فرهنگ نیز وظیفه اش همین است، کاری کند که اگر ابهامی است در مسیری قانونی مشخص شود و با توضیحاتی که داده شد این موضوع نیز کامل مرتفع شد.

وزیر ارشاد درباره جشنواره فیلم فجر نیز اظهار کرد: جامعه هنری همراهی خود را با مردم نشان داده اند و طیف وسیعی از هنرمندان، بازیگران، کارگردان ها هم راستا با مردم هستند و نگرانی نداریم و امیدواریم اگر برای بعضی‌ها نیز ابهاماتی دارند هر چه سریعتر برای آن ها رفع شود.

همچنین مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در ارتباط با بحث پوشش و حجاب اظهار کرد: آقای رئیس جمهور به بنده دستور دادند که در این زمینه در موضوع فعال سازی رویکرد فرهنگی دولت به موضوعات اجتماعی نظیر پوشش عمل کنیم و ما هم برنامه مفصلی داریم که در حال اجرا هستیم.

اسماعیلی تاکید کرد: رئیس جمهور و دولت سیزدهم معتقدند که مساله حجاب یک مساله فرهنگی و اجتماعی است و با این مساله در ابتدای امر و در بادی امر غیر از راه فرهنگی و اجتماعی راه در واقع دیگری برای مدیریت موضوع وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی با موضوع پوشش است و معتقد جامعه ایرانی یک جامعه عفیف است.

وزیر فرهنگ با ارایه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در برگزاری جشنواره‌های فجر گفت: جشنواره تئاتر، شب گذشته به پایان رسید و رسانه‌ها شاهد بودند که چه شور و شوق و شعف فوق‌العاده‌ای حاکم بود و چطور مردم، جوانان و اهالی فرهنگ و هنر از این موضوع استقبال کردند.

وی با بیان اینکه از امروز جشنواره فیلم فجر هم آغاز می‌شود، افزود: اختتامیه جشنواره شعر فجر نیز روز جمعه - ۱۴ بهمن - برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ یادآور شد، برای جشنواره فیلم فجر بیش از ۱۴۰ مهمان خارجی از شخصیت‌های برجسته سینمایی دنیا خواهیم داشت و برای این دوره از ۷۰ کشور آثاری ارسال شده بود که تعدادی به مرحله داوری رسیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار