رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از صدور سند برای ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی استان فارس خبر داد و گفت: متوسط صدور سند برای اراضی استان ۲۴ درصد و بالاتر از میانگین ۱۵ درصدی کشور است.

مجتبی دهقان‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در ششمین شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی فارس با یادآوری اینکه تاکنون برای حدود ۲۰ درصد اراضی مستثنیات این استان رفع تداخل انجام شده است، گفت: رفع تداخل تاکنون برای ۲۷۴ پلاک با مساحت ۶۷۳ هزار و ۳۹۱ هکتار انجام شده است.

او گفت: ۴۵۱ هزار و ۴۴۷ هکتار از این مساحت، مربوط به اراضی ملی تثبیت شده و مابقی اراضی غیرملی تثبیت شده است.

دهقان‌پور با بیان اینکه تا پایان سال گذشته استان فارس از حیث تعداد پلاک رفع تداخل در رتبه ۳۰ کشور و به لحاظ سطح در رتبه ۳۱ قرار داشت، گفت: براساس آخرین آماری که در قرارگاه رفع تداخل کشوری اعلام شد، فارس به لحاظ تعداد پلاک رفع تداخل شده به رتبه ۱۶ و به لحاظ سطح به رتبه ۱۳ کشور رسیده است. تاکنون با تمهیداتی که اتخاذ شده امسال از لحاظ تعداد پلاک به رتبه ۸ و به لحاظ سطح غیر ملی تثبیت شده به رتبه ۱۰ کشور رسیده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه استفاده از نیرو‌های جوان، متعهد و کارآمد در منابع طبیعی و جهادکشاورزی در موضوع رفع تداخل موجب تسهیل و تسریع فرایند شده است، گفت: در ۲۹ شهرستان استان فارس با هدف تسریع در امور، قراداد‌های جدید با شرکت‌ها منعقد شده است.

دهقان‌پور با بیان اینکه با پیگیری و مکاتبه‌های انجام شده عکس‌های هوایی دهه ۴۰ فارس نیز در اختیار جهادکشاورزی قرار گرفته است تا مبنایی برای بررسی سابقه کشت در آن دهه باشد و از عکس‌های دهه ۷۰ استفاده نشود، افزود: این اقدام باعث رفع برخی اختلاف نظر‌ها و تسریع در انجام مباحث مرتبط با رفع تداخل شده است.

او، از ایجاد یک پایگاه داده در منابع طبیعی و تجمیع آرای قضایی صادر شده طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ در آن خبر داد و گفت: شرکت‌های طرف قرارداد با دسترسی به این پایگاه داده توانسته‌اند حق انتخاب داشته باشند، این اقدام در تسریع کار اثر گذار بوده و موجب پیشرفت روند کار شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان فارس همچنین با اشاره به تشکیل یک گروه از مفسرین، این اقدام را عاملی موثر در بهبود روند اجرایی دانست و اضافه کرد: اکنون ۲ مفسر خبره در این سازمان مستقر هستند تا کار‌ها با دقت و سرعت ادامه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.