مشهد بالاترین تعداد جراحان عروق کشور را دارد

پدر جراحی عروق ایران با اشاره به افزایش متخصصان جراحی عروق مشهد گفت: نتیجه سال‌ها تلاش بیش از ۱۰۰ جراح برجسته در کشور فعالند که ۵ نفر از آنان در مشهد هستند.

دکتر کلانترمعمتدی پدر جراحی عروق ایران گفت: با توجه به نیاز زیارتی مشهد و به لحاظ موقعیت ویژه‌ای که در حوزه‌های زیارت و گردشگری سلامت دارد بالاترین تعداد جراحان عروق کشور را در مشهد داریم، در حالی که در دیگر مراکز استان‌ها ۲ تا ۳ جراح در این تخصص حضور دارند.

او با بیان این که آموزش جراحان جدید برای شهرستان‌ها نیز آغاز شده است افزود: باید به خودکفایی کامل در این حوزه برسیم و همه نیاز‌های بیماران جراحی عروق در شهر خودشان تامین شود و نیازی به انتقال آنان به شهر ها و مراکز استان‌ها نباشد.

 محمد رضا ظفرقندی رئیس انجمن جراحان عروق ایران هم گفت: به دنبال شناسایی روش‌های جدید در حوزه جراحی عروق هستیم

او افزود: هرچند که در مقایسه با سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ایم، اما کافی نیست و باید همواره به دنبال فراگیری جدیدترین شیوه‌ها در حوزه آموزش و درمان جراحی عروق باشیم.

رئیس انجمن جراهان عروق ایران ادامه داد: همه متخصصان و جراحان عروق به دنبال کسب تجربیات جدید و متناسب با نیاز‌های روز حوزه‌های آموزش و درمان هستند تا بتوانند بهترین اثرپذیری را بر بالین بیماران بستری در بیمارستان‌ها و ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به مردم شریف ایران داشته باشند.

محمد هادی مدقق استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر علمی همایش انجمن جراحان عروق ایران هم گفت: در همایش تخصصی تازه‌های جراحی عروق ایران این همایش با هدف پرداختن به موضوعاتی، چون بیماری‌های آئورت، ناهنجاری‌های شریانی و وریدی فورماسیون‌های عروقی و دسترسی‌های عروقی برای دیالیز برگزار شد.

او  افزود: در کشور شهر‌های مشهد، تهران، اصفهان، رشت، ساری، اهواز و شیراز در زمینه جراحی عروق فعال هستند، اما برجسته‌ترین متخصصان و جراحان عروق به همراه بهترین خدمات درمانی و مجهزترین تجهیزات پزشکی این حوزه در بیمارستان ولایت مشهد فعالیت می‌کنند و این شهر یکی از شهر‌های موفق کشور در حوزه جراحی عروق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار