کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران امروز در تالار مرکزی رشت آغاز به کار کرد.

حسین همتی، دبیر علمی کنگره میان‌دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران در مراسم آغاز به کار این کنگره گفت: ارائه و به کارگیری جدیدترین فناوری پزشکی، بازآموزی و جمع بندی تحقیقات دانشمندان جراحان عروق ایران، بحث و بررسی در ارتباط با بیماران تحت درمان از اهداف برگزاری این کنگره است.

او به حضور نزدیک ۱۰۰ جراح عروق در کنگره میان‌دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران اشاره کرد و افزود: برگزاری ۴۲ پنل علمی و ۴ کارگاه تخصصی اعم از نکات مهم برخورد با پای دیابتی، زخم‌های عروقی و اصول مراقبت از آن و درمان‌های نوین زخم‌ها در این کنگره برنامه‌ریزی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مسیر ارتقای نظام سلامت

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه  بخش جراحی عروق از سال ۱۳۹۵ در این استان شروع به کار کرد و ۴ عضو هیئت علمی دارد. گفت: پس از تربیت متخصص و اعتلای این رشته در جهت توسعه دانشگاه، ماحصل آن اکنون برگزاری کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران در گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

او با اشاره به اینکه در گیلان به طور میانگین بین ۳ تا ۵ هزار جراحی در سال انجام می‌شود، افزود: بیمارانی از استان‌های زنجان، قزوین، غرب مازندران و اردبیل برای درمان به این استان سفر می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: برگزاری سمپوزیم تخصصی کاربرد مصورسازی در علوم پزشکی، نقش تروما و پاراکلینیک و اکنون نیز کنگره میان‌دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران از جمله این برنامه‌ها در جهت توسعه نظام آموزش علوم پزشکی است.

گیلان، میزبان کنگره انجمن جراحان عروق ایران

کنگره انجمن جراحان عروق ایران فردا به کار خود در گیلان پایان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.