زارعی کوشا گفت: اساسنامه طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در شورای نگهبان تصویب شد.

استتاندار کردستان شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه مسکن شهرستان مریوان گفت: ساخت مسکن جزو برنامه‌ها و از وعده‌های اصلی دولت سیزدهم است و شخص رئیس جمهور نیر بسیار بر این موضوع تاکید دارند.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه جایگاه کردستان در رده‌بندی کشوری و در حوزه نهضت ملی مسکن مناسب نیست، یادآوری کرد: باید مهمترین دغدغه و تلاش مدیران حوزه عمرانی بر امر ساخت مسکن متمرکز شود.

او تصریح کرد:با وجود محدودیت‌ها نباید کار‌ها در این بخش بر زمین بماند و رساندن استان به نقطه قابل قبول نیازمند کارشبانه روزی است و در این راستا از انجام تشریفات زائد باید پرهیز کرد.

زارعی کوشا در ادامه به ضرورت سرمایه‌گذاری و ایجاد ظرفیت‌های مناسب در این بخش تاکید کرد و گفت: بخش بزرگی از ایجاد اشتغال به سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود و باید تلاش کنیم با صدور مجوز‌های بی‌نام زمینه حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران را در استان و شهرستان فراهم کنیم.

استاندار کردستان همچنین با ابراز خرسندی از تأیید اساسنامه منطقه آزاد بانه مریوان در شورای نگهبان، گفت: تصویب اساسنامه منطقه آزاد اتفاق مبارک و بزرگی برای استان کردستان است که می‌تواند زمینه ساز رویداد‌های بزرگ اقتصادی در استان باشد و کار مهم دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران دو شهر مرزی بانه و مریوان این است که به سرعت به اجرایی شدن این امر کمک کنند.

زارعی کوشا با بیان اینکه کردستان جزو استان‌های برتر و سرآمد کشور در ایجاد اشتغال در سال‌جاری بوده و توانسته بیش از تعهد خود ایجاد اشتغال کند، اظهار کرد:با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و همچنین اقدامات اساسی دولت سیزدهم می‌توان از آینده درخشان اقتصادی استان مطمئن بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.