رئیس سازمان سنجش گفت: ما با کمک یک شرکت دانش بنیان از ۹۵درصد تقلب در سال گذشته جلوگیری کرده‌ایم.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش گفت: ما در آستانه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ هستیم.

او افزود: این آزمون از حساسیت‌هایی برخوردار است؛ زیرا باعث تغییر زندگی کاری و شخصی می‌شود.

پورعباس ادامه داد: دانش‌آموزان با مبالغ کم می‌توانند تاثیراتی بزرگ بر زندکی خود بگذارند.

او گفت : فعالیت های زیادی برای کنکور ۱۴۰۲ انجام داده ایم؛ اولین قدم بنابر خواهشی که از وزیر علوم داشته‌ایم، روسای دانشگاه های معین هر استان به عنوان نماینده تام الاختیار در برگزاری آزمون از جانب وزیر علوم انتخاب شدند. در این راستا نشست هایی با روسای دانشگاه های معین داشته‌ایم.

او افزود: دومین گام، تصویب مصوبه شورای امنیت کشور بود که یک مصوبه بسیار پربار و غنی بود و در هفتصد و شصت و پنجمین جلسه شورا به تصویب رسید. در این مصوبه برای تمامی دستگاه های کشور اعم از وزارت کشور ، وزارت اطلاعات،  وزارت بهداشت و  سازمان های متعدد مانند صدا و سیما،  هلال احمر ، پست جمهوری اسلامی ، وزارت راه و ترابری  و ... تعیین شد که برای تمامی این دستگاه ها وظیفه ای خاص تعریف شده است.

آزمون سراسری یک امر ملی تلقی شد

او افزود: سازمان سنجش موفق شد با  هماهنگی وزارت کشور و شورای امنیت آزمون سراسری را یک امر ملی تلقی کند. این موضوع همانند انتخابات و تفاوت آن با انتخابات در این است که در انتخابات اوراق های بهادار به صورت خام به کشور فرستاده می شوند. اوراقی که ما برای کنکور  ارسال می کنیم، کاملا شخصی سازی شده اند و برای فرد در یک شماره صندلی مشخص شده، آماده می شوند.

۸۵۰ نفر در کنکور پارسال با تجهیزات شناسایی شدند

پور عباس ادامه داد: در قدم سوم حوزه آزمون‌ها و مخازن آن ها از نظر ایمنی بررسی شد. در سال گذشته با کمک یک شرکت دانش بنیان ۹۵ درصد از تقلب جلوگیری کردیم. در رشته های دندان پزشکی و دارو سازی ۱۰۰ درصد جلوی تقلب را گرفته‌ایم.

او بیان کرد: افرادی که پارسال تقلب کردند، نه تنها وارد دانشگاه نشدند؛ بلکه چند سال نیز محروم شده‌اند. سازمان سنجش می‌تواند تا ۱۰ سال افراد را از کنکور محروم کند.

او گفت: ۸۵۰ نفر را با تجهیزات و هزاران نفر را به عنوان متقلب شناسایی کردیم.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: آخرین حلقه امنیتی در کنکور قطع سراسری یا نقطه ای است که باید در شورای عالی امنیت ملی تصویب و ابلاغ شود.

او اظهار کرد: صیانت از سلامت کنکور مطالبه همه مردم و داوطلبان است و نقطه کمال امنیت کنکور، محدود کردن اینترنت است.

رئیس سازمان سنجش افزود: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت با وزارت ارتباطات است.

حذف کاغذ و هوشمند سازی کنکور برای جلوگیری از تخلفات

پورعباس بیان کرد: ما می‌خواهیم عکسی ارسال یا دریافت نشود، نمی‌خواهیم به طور کامل اینترنت قطع شود. تجهیزاتی که در اختیار داوطلبان خاطی است، خیلی پیشرفته هستند و در عرض یک ثانیه عکس می‌گیرند و به طور خودکار ارسال می‌شوند.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات سازمان سنجش برای جلوگیری از تخلفات در کنکور حذف کاغذ و هوشمند سازی کنکور است

رشته تجربی پیشتاز در بیشترین تعداد داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۲

رئیس سازمان سنجش گفت :رشته ریاضی کمترین و تجربی بیشترین میزان داوطلب در کنکور را دارند. ۴۶ درصد داوطلبان تجربی، ۳۱.۶ درصد انسانی، ۱۲.۲۷ درصد ریاضی، ۳/۹۹ درصد هنر و ۶ درصد در گروه زبان به رقابت می‌پردازند.

او افزود : تهران و سمنان بیشترین و کمترین میزان داوطلبان را دارند.نمره ایی که دانش آموزان در خرداد می گیرند، محسوب می‌شود؛ اما اگر در شهریور آن نمره را کسب کنند به عنوان سابقه تحصیلی محسوب نمی‌شود.

لازم به ذکر است که در ۴۱۷شهرستان کنکور برگزار می‌شود و در همین راستا ۲۰۴۱مراکز آموزشی اصلی و۲۰۴۱مرکز غیر فرعی حوزه کنکور هستند.

 

اختیار کامل نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

 

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار