مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۷ هزار فلسطینی به بازداشت نظامیان صهیونیست درآمدند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل در سالی که گذشت، بازداشت فلسطینیان در اراضی اشغالی را شدت بخشیده و هزاران نفر را بازداشت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این گزارش آمده است که در سال گذشته، نزدیک به ۷ هزار فلسطینی به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمدند که در میان آنان ۱۶۴ زن و دختر و ۸۶۵ کودک دیده می‌شود.

این مرکز اشاره کرد که بیشتر بازداشت شدگان پس از تحقیق و بازجویی آزاد شدند، اما شماری هم همچنان در بند اسارت هستند.

در نیمه نخست سال ۲۰۲۲، شش نفر از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین به نام‌های ناصر عبدالجواد از سلفیت، احمد عطون از قدس، خلیل ربعی، محمد طل، باسم زعاریر و نایف رجوب همگی از شهر الخلیل به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمدند.

در سالی که گذشت، ۱۱۷ نفر از ساکنان نوار غزه هم به دست نظامیان اسرائیلی بازداشت شدند.

اسرائیل ۴۱۰ فلسطینی را هم به خاطر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بازداشت کرده است.

سال گذشته ۵ اسیر فلسطینی هم در زندان‌های اسرائیل به شهادت رسیدند و به این ترتیب شمار شهدای جنبش اسیر فلسطین به ۲۳۲ نفر افزایش یافت.

تعرض ۵۱۴۸۳ صهیونیست به مسجد الاقصی در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۵۱۴۸۳ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی تعرض کردند.

این در حالی است که تعداد صهیونیست‌هایی که در سال ۲۰۲۱ به مسجد الاقصی تعرض کردند ۳۴۶۵۱ نفر و تعداد متعرضین به این مسجد در سال ۲۰۲۰ نیز ۲۰۶۸۴ نفر بوده است.

۲۸۵ مورد تیراندازی به سمت اهداف صهیونیستی در سال ۲۰۲۲

طبق اعلام منابع فلسطینی، در سال گذشته در مجموع ۲۸۵ عملیات تیراندازی به سمت شهرک‌های صهیونیستی، نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی در اراضی اشغالی گزارش شده که این چهار برابر و نیم بیشتر از عملیات‌های تیراندازی در سال ۲۰۲۱ بوده است.

بنابر اذعان رژیم صهیونیستی، در عملیات‌های فلسطینیان در سال گذشته، ۳۱ صهیونیست به هلاکت رسیده و نزدیک به ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مدت اسارت ۳۳۰ فلسطینی از ۲۰ سال فراتر رفته است

عبدالناصر فروانه کارشناس و تحلیلگر امور اسرا اعلام کرد که هم اکنون ۳۳۰ اسیر فلسطینی بیش از ۲۰ سال است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

فروانه تصریح کرد که تا سال گذشته ۱۱۲ اسیر وارد بیستمین سال اسارت شده بودند، اما با پایان سال ۲۰۲۲، تعداد اسرایی که بیش از ۲۰ سال در زندان‌های اسرائیلی محبوس بوده‌اند، به ۳۳۰ نفر افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار