بیش از ۱۰۰ مغازه و رستوران در شهر لاهور پاکستان به منظور اجرای طرح مقابله با آلودگی هوا تعطیل شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی آج تی وی، بیش از ۱۰۰ مغازه و رستوران در شهر لاهور پاکستان به منظور اجرای طرح مقابله با آلودگی هوا تعطیل شدند.

براساس این گزارش، به دستور معاون کمیسر لاهور، افسران منطقه به منظور اجرای طرح مقابله با آلودگی هوا بیش از ۱۰۰ مغازه، رستوران و اماکن دیگر را که پس از ساعت ۱۰ شب باز بودند، پلمپ کردند.

از سوی دیگر ۹ خودرو با کارکرد بالا توقیف و ۵۵ خودرو نیز جریمه نقدی شدند. به گفته معاون کمیسر لاهور، اجرای طرح مقابله با آلودگی به همین روال ادامه خواهد داشت.

از سویی دیگر شماری از شهروندان پاکستانی برای کاستن از آلودگی شهر، با راه اندازی کمپین دوچرخه سواری، از دیگر شهروندان شهر لاهور خواستند خودروهای خود را کنار بگذارند.  

حدود صد جوان و نوجوان برای تشویق مردم به کنار گذاشتن خودروهای خود و استفاده از دوچرخه دوست محیط زیست، برای گشت و گذار در مناطق مهم شهر لاهور پاکستان، سوار بر دوچرخه هایشان شدند. انگیزه این افراد برای راه اندازی این کمپین ابر سنگینی از دود و آلودگی است که بر این شهر سایه افکنده است؛ شهری که شمار ساکنان آن فراتر از یازده میلیون فرد است.

رانا سهیل مدیر انجمن کلین- گرین پاکستاندر این خصوص گفت: «دوچرخه سواری صرفا برای ورزش و تمرین نیست. بلکه این اقدام برای حفظ محیط زیست، کره زمین و بهبود شرایط جامعه است. برای اینکه مردم را به کاستن از آلودگی تشویق کنیم، به گروهی از افراد که دوچرخه سواری می کنند، می پیوندیم.»

در حالی که شرکت کنندگان در این کمپین هفتگی از موتورسیکلت های بی پروا، خودروهای کوچک و بزرگ هراس دارند، معمولا نیروهای پلیس برای تضمین سلامتشان، این کمپین را همراهی می کند، زیرا در شهر مسیر مخصوص دوچرخه سواری وجود ندارد. فعالان محیط زیست از دولت پاکستان می خواهند برای فراهم کردن مسیر مناسب تر برای دوچرخه سواران، زیرساخت های لازم برای دوچرخه سواری را در شهر ایجاد و رانندگان خودروها را برای استفاده از دوچرخه متقاعد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار