تهیه‌کننده برنامه «تئاتر شهر» گفت: با پخش برنامه «تئاتر شهر» از رادیو این ریل‌گذاری را کردیم که پژواک صدای نمایش‌های روی صحنه باشیم.

علی بهرامی،  تهیه‌کننده برنامه «تئاتر شهر» رادیو نمایش درباره امکان تماشای رایگان شنونده‌های رادیو از نمایش‌های تئاتر شهر گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر داشتیم، این امکان فراهم شد که برای برخی از مخاطبان که علاقه‌مند به تماشای نمایش‌ها هستند، تعدادی بلیت رایگان برای نمایش‌های مختلف درنظر بگیریم که به تناوب در اختیار شنوندگان قرار گیرد. 

بهرامی ادامه داد: اگر هر هفته شرایطش فراهم باشد، در حین برنامه به صورت پیامکی ثبت نام مخاطبان انجام می‌شود. در نهایت بیشترین تعداد با اولویت درخواست سریعی که داشتند، یا از طریق شبه قرعه‌کشی انتخاب می‌شود. 

تامین بلیت‌ها از جانب تئاتر شهر است 

تهیه‌کننده برنامه «تئاتر شهر» درباره موضوع تامین مالی بلیت‌های نمایش مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: از آنجایی که این برنامه با مشارکت اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش با مجموعه تئاتر شهر و اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد است، تامین بلیت‌ها از جانب مجموعه تئاتر شهر است. 

تئاتر شهر

بخشی از صدای نمایش‌های در حال اجرا انعکاس می‌یابد 

وی درباره انعکاس صدای نمایش‌های تئاتر شهر در رادیو نمایش توضیح داد: ضبط صدا از نمایش‌های در حال اجرا منوط به کسب مجوز از روابط عمومی تئاتر شهر است. امکان ضبط صدا از نمایش‌ها جزو تفاهم‌نامه ما بوده است. از آنجایی که علیرضا سعیدی، مجری برنامه مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر است، این ریل‌گذاری را کردیم که بتوانیم به صورت متفاوت پژواک صدای نمایش‌های روی صحنه باشیم. فرقی نمی‌کند که در مجموعه تئاتر شهر، سالن‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سالن‌های خصوصی باشد. 

رویکرد برنامه حمایت از نمایش‌های روی صحنه است 

بهرامی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که بخشی از برنامه به نقد اثر‌های نمایشی می‌پردازد، رویکرد این انتقاد حمایتی یا منصفانه خواهد بود، گفت: قطعاً نقدی که درست انجام شود، سازنده است و کمک و حمایت به اثر‌های نمایشی می‌کند. این برنامه رویکرد حمایتی دارد و بخش نقد از این رویکرد جدا نیست. حتی همان نقد هم می‌تواند به تبلیغ بیشتر و بهتر نمایش کمک کند. 

ارتباط چهره به چهره با عوامل نمایش و مخاطبان تئاتر شهر 

تهیه‌کننده برنامه «تئاتر شهر» با بیان اینکه در این برنامه با عوامل نمایش و مخاطبان چهره به چهره ارتباط داریم افزود: این ارتباط بزرگترین وجه تمایز این برنامه است. شیوه پرداخت، نوع نگاه و ... هم در مراحل بعدی قرار می‌گیرد. 

وی در پاسخ به این سوال که نمایش‌های روی صحنه با صدای ضعیفی به گوش شنوندگان می‌رسد و آیا قرار است از ابزار‌ها و افکت صدا استفاده کرد، افزود: سعی شده با بهترین کیفیت، صدای نمایش ضبط و پخش شود. از آنجایی که ما صدا را از اجرا‌های روی صحنه ضبط می‌کنیم، خیلی نمی‌توانیم به داخل صحنه ورود کنیم و برای افزایش صدا‌ها تحرکی داشته باشیم. طبیعی است که به نسبت صدای نامطلوبی را داشته باشیم. 

هدفمان پخش بسته نمایشی نیست 

بهرامی درباره تغییرات صدا بعد از ضبط اجرا گفت: قرار نیست در صدا‌های روی صحنه دست ببریم. بلکه فقط بخشی از نمایش را پخش می‌کنیم. اگر افکتی اضافه کنیم، دیگر آن نمایش نیست، یک بسته صوتی است که با استفاده از صدای نمایش تولید کردیم. ما هدفمان پخش نمایش کامل یا بسته نمایشی نیست. صرفاً بخشی از نمایش را پخش می‌کنیم تا مخاطبان با اثر‌های نمایشی آشنا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار