هواشناسی زنجان هشدار زرد برای کشاورزان صادر کرد

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان گفت: با توجه به احتمال بارش برف و کاهش دما، هواشناسی استان در این خصوص هشدار زرد صادر کرده است.

صونا صرفی  رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان زمان پایان این هشدار جوی را اواخر وقت /یکشنبه/ هفته پیش رو اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت اول دی ماه، بارش خفیف و پراکنده برف بطور عمده نیمه غربی استان را فرا گرفته است، اضافه کرد: این سامانه طی امروز/ جمعه/ بصورت بارش پراکنده برف و مه آلودگی و روز‌های شنبه و یکشنبه هفته جاری نیز با تقویت سامانه و بارش برف، مه آلودگی و کاهش دما و احتمال یخبندان پیش بینی شده است.

صرفی، منطقه اثر این سامانه بارشی را شهر‌های زنجان، ایجرود، خدابنده، سلطانیه، ماهنشان، ابهر، خرمدره و ارتفاعات طارم ذکر کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود محافظت از تاسیسات کشاورزی و تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و تنظیم و کنترل دما و رطوبت و تهویه در انبارها، گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، مرغداری‌ها و دامداری ها، تعجیل در برداشت و انتقال محصولات برداشت شده به محل‌های مناسب در منطقه طارم را مورد توجه قرار دهند.

صرفی، با اشاره به اینکه تسریع در کشت محصولات بهاره بصورت انتظاری، عایق بندی و محافظت از کندوها، خودداری از استقرار کندو‌ها در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها و انتقال دام از واحد‌های فرسوده و مستهلک و ایجاد بستر دامداری‌ها با کاه و کلش برای جلوگیری از ورود سرما از کف و تهیه خوراک پر انرژی برای دام از دیگر توصیه‌های این بخش است.

بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده زیاد و هشدار قرمز به اقدام فوری و همه جانبه برای جلوگیری از خسارت گسترده اطلاق می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وضع هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.