رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح شهید بهشتی در راستای اعطای تسهیلات دانشجویی به دانشجویان مستعد مقاطع مختلف تحصیلی برای توانمندسازی آن‌ها در استان اجرا می‌شود.

مجتبی بنیادیان اظهار داشت: این طرح مربوط به حل مسائل اولویت‌دار استان‌ها، منطقه یا ملی است و هزینه طرح‌های اولویت‌محور از سوی بنیاد نخبگان پرداخت می‌شود، در این طرح گروهی متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان به رفع مسائل مربوطه می‌پردازند که امید است امسال حداقل یک طرح اولویت‌محور از مسائل اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری انجام شود.

وی افزود: فراخوان طرح شهید بهشتی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در استان در مهرماه (دانشجویان جدیدالورود) و اواخر خردادماه و اوایل تیرماه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها ارسال می‌شود که در این طرح ویژگی‌هایی همچون معدل آموزشی، رتبه کنکور، کار‌های پژوهشی از جمله مقالات، اخذ رتبه‌های فرهنگی و علمی، رتبه‌های برتر کنکور، کسب رتبه در جشنواره‌های معتبر و اختراعات ثبت شده مخترعان حائز امتیاز بوده و دانشجویانی که حداقل امتیاز را کسب کنند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


بنیادیان اضافه کرد: تا سال گذشته تعداد دانشجویانی که مشمول این طرح می‌شدند تعداد محدودی بود، اما اکنون براساس تعریف دایره نخبگانی از سوی بنیاد ملی نخبگان و باتوجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته امسال تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در استان رشد پنج برابری داشته است.

وی اظهار داشت: دانشجویان علاوه بر این حمایت‌ها در دانشگاه خود و در کنار یک استاد موظف به انجام کار آموزشی یا پژوهشی هستند، یعنی بخشی از توانمندسازی دانشجویان نخبه در خود دانشگاه انجام می‌شود.

بنیادیان به طرح جذب مستعدین برتر در مراکز دانشگاهی، علمی پژوهشی و جذب در دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: به دنبال اعلام فراخوان و در صورت کسب امتیاز لازم، واجدین شرایط در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی یا دستگاه‌های اجرایی استان جذب می‌شوند.

وی تصریح کرد: آنچه امسال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، این بوده که ۲۰ درصد از افرادی که قرار است در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی جذب شوند باید از مستعدین و نخبگان مورد تائید بنیاد ملی نخبگان باشند که این امر، ظرفیتی برای جذب راحت‌تر نخبگان در دانشگاه‌ها است.

بنیادیان بیان کرد: برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به صورت متمرکز و ملی با سازمان امور استخدامی هماهنگی‌های لازم انجام شده که بعد از اعلام فراخوان افراد متقاضی ثبت‌نام خود را انجام و پس از بارگذاری مدارک به همراه رزومه کاری، در صورت به حد نصاب رسیدن امتیاز مدنظر، پذیرفته و برای جذب در دستگاه‌های اجرایی به سازمان امور استخدامی معرفی می‌شوند، کما اینکه حدود شش نفر از مستعدین برتر استان در این فراخوان پذیرفته و به سازمان امور استخدامی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به طرح شهید احمدی روشن به عنوان یک طرح مسئله‌محور، افزود: در مجموع حدود هفت هسته مساله‌محور توسط نخبگان تشکیل شده است.

بنیادیان ادامه داد: طرح شهید بهشتی که قرار است از امسال اجرایی شود و مربوط به حل مسائل اولویت‌دار استان‌ها، منطقه یا یک واحد اجرایی و صنعتی بوده که هزینه‌های اولویت‌محور از سوی بنیاد نخبگان پرداخت می‌شود، اما هزینه طرح‌های تقاضامحور که صاحب مسئله متقاضی باشد، ۷۰ درصد توسط سازمان متقاضی و ۳۰ درصد توسط بنیاد نخبگان پرداخت می‌شود، در این طرح تیم خبره‌ای متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان زبده به رفع مسائل مربوطه می‌پردازند که امید است امسال حداقل یک طرح اولویت دار از مسائل اولویت دار استان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار