نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آیندگان و جوانان باید بدانند چه کسانی پشت پرده اغتشاشات اخیر بوده‌اند، گفت : دستگاه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی و دانشگاهی در قالب برنامه‌های مختلف دست‌های پشت پرده این اغتشاشات را برای جوانان و آیندگان رسوا و تبیین کنند.

آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های این هفته (دوم دی ماه) نماز جمعه شهر کرمانشاه؛ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز گفت : این حادثه تروریستی موجب رسوایی آمریکایی‌ها و منافقین سیاه دل شد؛ آن‌هایی که داعش را به اعتراف خودشان به وجود آوردند.

وی با اشاره به شهادت رسیدن عده‌ای از فرزندان این مرزبوم در حوادث و اغتشاشات هفته‌های اخیر؛ گفت: خون شهدا در این اغتشاشات در تاریخ ما ماندگار شده و آیندگان و جوانان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند که اغتشاشگران از سر ناآگاهی به چه لیدر‌های کینه توز و دشمنی اقتدا کردند و موجب چه اتفاقی برای کشور شدند و از آن درس بگیرند.

آیت الله علما اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در این دیدار، باید یاد و خون شهدا اغتشاشات اخیر مانند خون شهیدان کربلا در روز تاسوعا و عاشورا در کشور زنده نگه داشته شود.

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه با اشاره به سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز سه شنبه (ششم دی ماه) خطبه اول این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه را کاملا به توصیف شخصیت این بانوی بزرگ اسلام اختصاص داد و آن را طبق روایت‌های اسلامی یکی از دلایل خلقت بشر معرفی کرد.

آیت الله علما به آیات قرآنی، احادیث و روایت متعدد دینی از اهل تسنن و شیعه در باب شخصیت بی نظیر حضرت فاطمه (س) اشاره کرد گفت: این بانوی بزرگ اسلام الگویی بی نظیر در جهان هستی از نظر معنویت است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.