استاندار کردستان به روسای بانک‌های استان تأکید کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت تسهیلات درخواستی مردم در سفر رئیس جمهوری اقدام کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه شنبه در جلسه پیگیری مطالبات مربوط به سفر رئیس جمهور به کردستان با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات سفر اول رئیس جمهور به استان به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست، اظهار کرد: بانک‌ها در تحقق مطالبات مردمی و پرداخت تسهیلات درخواستی مردم در سفر رییس‌جمهور جدیت کامل را داشته باشند.

استاندار کردستان یادآور شد: در دو هفته گذشته و در تماس با مردم در سامانه سامد و ملاقات‌ها، اغلب گلایه مردم از عدم پرداخت درخواست‌های سفر رییس جمهور به ویژه در حوزه اشتغال و کارآفرینی بوده است.

وی اظهار کرد: اجرا و تحقق درخواست‌ها و مطالبات مردمی از اجرای مصوبات عمرانی و اقتصادی سفر رئیس جمهور بازخورد بیشتری دارد.

زارعی‌کوشا افزود: مردم از عدم پرداخت تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی مصوبات سفر شکایت داشته و می‌گویند با هر مراجعه به بانک‌ها، مسئولان بانک از کمبود اعتبار صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه در نهاد ریاست جمهوری در خصوص پرداخت تسهیلات مصوب سفر گفت: دفتر ریاست جمهوری از تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان متعجب و گلایه‌مند هستند.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان تنها ۵۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده که  عملکرد به شدت پایین است.

وی بر لزوم برخورد درست کارمندان با ارباب رجوع و پرداخت مطالبات مردمی و پرهیز از ناامید کردن مردم تاکید و اضافه کرد: کسانی هم که تمایلی به دریافت تسهیلات ندارند، باید مشخص و تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کردستان هم گفت: از ۱۸ مرداد امسال پرداخت وام‌های سفر رییس جمهور شامل تسهیلات خودرو، ودیعه، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، قرض الحسنه، تعمیر مسکن و خرید کالا شروع شد.

علی‌مراد بهمنی اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به کردستان، ۱۸ هزار و ۸۷۶ نامه مردمی دریافت شد که تا ۱۰ آذر باید ۷۰ درصد آن یعنی ۱۳ هزار و ۲۰۰ نامه مرحله اول پرداخت و تعیین تکلیف می‌شد.

وی ادامه داد: تا کنون بانک صادرات ۴۱ درصد، بانک ملی ۶۷ درصد، بانک ملت ۳۷ درصد، بانک تجارت ۲۷ درصد و بانک رفاه کارگران ۶۳ درصد، تسهیلات تکلیفی را پرداخت کرده اند و برخی از مصوبات باقی مانده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کردستان یادآور شد: باید اجرای ۳۰ درصد مرحله دوم تسهیلات درخواستی مردم را شروع می‌کردیم، اما به دلیل کندی کار و پرداختی‌ها، نتوانسته ایم ۷۰ درصد مرحله اول را محقق کنیم.

بهمنی بر ضرورت دریافت ضمانت بانکی از متقاضیان طبق دستورالعمل تسهیلات خرد تاکید کرد و افزود: در سفر دوم رییس جمهور به کردستان هم ۱۰ هزار نامه در سامانه ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.