وزیر نیرو گفت: کردستان ظرفیتهای بسیاری در زمینه کشاورزی، معدن و صنعت دارد که زیربنا و کلید توسعه همه این ظرفیتها آب است.

علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در دیدار مردمی رییس جمهور با مردم کردستان در سالن ورزشی آزادی سنندج، اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر تیرماه هیات دولت ارتقای کمی و کیفی آب این شهر بود که پیش از این از قشلاق تامین می‌شد و بخاطر تغذیه گرایی به مشکل بو و طعم برخورده بود.

وی افزود: رفع این مساله مطالبه اصلی مردم بود و این خواسته به دولت منتقل و تامین منابع مالی به دستور رییس جمهور و خارج از ظرفیت بودجه انجام گرفت تا قبل از زمستان به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو اضافه کرد: این طرح ابتدای سال ۳۵ درصد پیشرفت داشت و امروز بعد از هشت ماه بهره‌برداری شد و کمیت و کیفیت آب بطور معناداری ارتقا یافت.

به گفته محرابیان، آب تصفیه خانه شماره یک که ۶۰ درصد آب شهر را تامین می‌کند از یک هفته پیش و از دو شب قبل هم تصفیه خانه شماره ۲ وارد مدار و آب کل شهر بطور کامل از سد آزاد تامین شده است.

وی یادآور شد: طرح‌های آبی استان ظرفیت‌های دیگری نیز مدنظر دولت قرار دارد و امروز سرعت طرح‌های آبرسانی مطلوب است و تا پایان دولت هر چند ماه شاهد بهره‌برداری از ابن طرح‌ها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.