مسئول واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به نیاز هنرجویان و علاقه‌مندان هنر نمایشی استان در راه‌اندازی دانشکده تئاتر گفت: نبود این دانشکده باعث شده این هنر دیرپا به صورت آکادمیک برای علاقه‌مندان تدریس نشود.

پدرام رحمانی مسئول واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: در تبریز دانشگاه تئاتر تا مقطع کارشناسی فعال است و افرادی از سراسر کشور به این شهر رفته و به مدت چهار سال هم آموزش دیده و هم فعالیت می‌کنند و همین امر سبب شناخته شدن هرچه بیشتر تئاتر این شهر شده است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی نه تنها دانشکده تئاتر ندارد و به آن نیازمند است بلکه از وجود کتابخانه تخصصی این حوزه هم بی بهره است.

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: تئاتر آذربایجان غربی از لحاظ کمیت پیشرفت داشته، ولی به لحاظ کیفیت ضعیف است و علت این امر فاصله گرفتن و کناره گیری کارگردانان حرفه‌ای از تئاتر و مشغول شدن به کار‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه نمونه این ضعف در جشنواره‌ها دیده می‌شود، اضافه کرد: جشنواره ویترین تولیدات هر استان در بخش‌های هنری و فرهنگی محسوب می‌شوند چنانکه برخی شهر‌های استان به لحاظ کمی، تولیدات بیشتری داشته، ولی به لحاظ کیفیت بسیار ضعیف و پایین بودند.

رحمانی با بیان اینکه افراد صاحب تجربه عرصه تئاتر با ۲ دهه و یا فعالیت بیشتر در عرصه تئاتر به دلیل برخی مشکلات از جمله معیشتی کنار رفته و جوانانی به تئاتر استان ورود پیدا کرده‌اند که پر انرژی، علاقمند، ولی اکثرا آموزش ندیده هستند، گفت: همین امر باعث شده کیفیت کار‌های تولیدی مثل سال‌های گذشته نباشد.

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری آذربایجان غربی تورم، گرانی اقلامی که برای تبلیغات لازم است و از سوی دیگر درآمد پایین تئاتر را از جمله عوامل تاثیر گذار بر کیفیت تئاتر این استان برشمرد.

رحمانی همچنین نبود سالن تخصصی را هم از دیگر مشکلات پیش روی نئاتر استان عنوان کرد و افزود: در شهر‌هایی نظیر مشهد و تبریز سالن مخصوص تئاتر وجود دارد و آن‌ها از این ظرفیت برای پیشرفت تئاتر خود استفاده می‌کنند که خلا این سالن در استان مشکلاتی ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.