مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۶۵ میلیون سهم در بورس منطقه‌ای استان در معامله شد که شامل اوراق اسناد خزانه اسلامی و سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرا بورسی است.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ میلیون سهم در بورس استان معامله شد، گفت: ارزش این تعداد سهم معامله شده در هفته گذشته به بیش از ۱۷۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۴۰ درصد سهام معامله شده طی هفته گذشته در بورس آذربایجان‌غربی مربوط به خرید و ۶۰ درصد مربوط به فروش بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در طول هفته در تالار ارومیه هشت کارگزار از ۹ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۲۶ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۴۶ درصد به خود اختصاص داد.

جوادی اظهار کرد: همچنین در این هفته سهام شرکت ایران خودرو دیزل با بیش از ۱۳ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

وی با بیان اینکه شاخص کل بازار بورس با ۲۴ هزار و ۷۰۱ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۹۳ واحد رسید، گفت: شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۲۷۳ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۱ هزار و ۵۰۹ واحد رسید.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.