مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه از فعالیت ۱۹ مرکز دولتی با ۱۱۸ کارگاه فعال در کرمانشاه خبر داد.

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه گفت : بر اساس برنامه ترسیم شده در مسیر آموزش در سیستم آموزشی نظر داریم که هر دانش آموز یک مهارت را باید بیاموزد که بر همین روال مقرر شده که سال پنج هزار دانش آموز را با یک مهارت آموز تربیت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش دولتی و بخش خصوصی، افزود: در بخش‌های خصوصی طی هشت ماه گذشته هفت هزار و ۵۴۶ در ۳۳۱ آموزشگاه فعال دوره دیده و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۸ آموزشگاه بخشی خصوص تأسیس شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با توجه به فعالیت بخش‌های خصوصی و دولتی تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیون نفر ساعت مهارت آموزی شوند.

نوری ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ مرکز دولتی با ۱۱۸ کارگاه فعال در استان وجود دارد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار نفر دوره برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۲۴ آموزشگاه فعال در بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: بخش‌های خصوصی به عنوان تکمیل کننده و کمک کننده به بخش دولتی تلقی می‌شوند و بر اساس برآورد‌های انجام شده حدود ۸۰ درصد نیاز‌های مهارت آموزی در جامعه از طریق آموزش‌های بخش دولتی دنبال می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.