مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه با اشاره به نبود مهارت آموزی در دستگاه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها از وجود ۳۹ هزار فارغ‌التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه خبر داد.

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه با اشاره به مسئله بیکاری در استان کرمانشاه به ویژه دانشجویان، گفت : از مجموع بیکاران در استان کرمانشاه بیش از ۳۹ هزار نفر بیکاران تحصیل کرده‌ای هستند که پس از فارغ التحصیلی فاقد شغل هستند.

وی افزود: عمده فارغ‌التحصیلان بیکار در استان کرمانشاه به دلیل نداشتن مهارت به جمع بیکاران پیوسته‌اند چرا که به ندرت می‌توان افراد دارای مهارت و بیکار را پیدا کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر مسئله مهارت آموزی در روند آموزش به ویژه در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: این مسئله به عنوان یک انتقاد باید به حوزه آموزش‌های دانشگاهی وارد شود و به طور جدی‌تر مهارت محور بودن آموزش‌های دانشگاهی را دنبال کنند.

نوری با بیان اینکه ۷۵ درصد آموزشگاه‌های دانشگاه‌ها به صورت تئوری آموزش را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که با وجود الزام و اهمیت بالای مهارت آموزی، اما تنها ۲۵ درصد آموزش‌های آن‌ها به صورت عملی بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر آموزش در مراکز آموزشگاهی فنی و حرفه‌ای بیشتر به ابعاد عملی توجه کرده و مهارت آموزی را محور فعالیت و آموزش قرار داده است چرا که امروز شاهد اعتبار بالای مدارک این حوزه در ۱۵۰ کشور دنیا هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: آموزش‌های این بخش در ۲ بخش دولتی و بهش خصوصی است که بخش دولتی شامل ۶ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در داخل شهر کرمانشاه و هر شهرستان یک مرکز آموزش فعال است.

نوری با اشاره به عملکرد بخش دولتی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه طی هشت ماه سال‌جاری، گفت: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ساعت شامل یازده هزار و ۷۰۰ نفر دوره برای آموزش قرار گرفته‌اند و شاخص‌ترین حوزه ارائه آموزش‌های در پادگان‌های ویژه سربازان وظیفه با ۴۳۰ هزار نفر ساعت بوده است.

وی با اشاره به جذب ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار در واحد‌های در حال احداث نفت و گاز کرمانشاه، تاکید کرد: بر همین اساس برنامه‌ها و اقدامات لازم برای آموزش این تعداد بیکار در راستای توانمندسازی افراد بیکار و بومی در استان کرمانشاه صورت گرفته و در رشته‌های جوشکاری و برق در شهرستان‌های روانسر، اسلام آباد غرب، کرمانشاه و سنقروکلیایی آموزش آن‌ها دنبال می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.