مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اختصاص ۴۵ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت : ۲۵ میلیارد تومان از این مبلغ مصوب شورای آموزش و پرورش استان و ۲۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رییس جمهور به کرمانشاه اختصاص یافته است.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان شواری آموزش و پرورش استان هنوز تامین اعتبار نشده است، گفت : ۲۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهور اختصاص یافته و در حال خرید تجهیزات هستیم، اما به خاطر افزایش قیمت‌ها این مبلغ اصلا کافی نیست.

وی یکی دیگر از منابع اعتباری تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را سهم ۲ درصد از محل فروش گاز هر استان عنوان کرد و بیان داشت: این مصوبه قبلا فعال نبوده و تازگی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی فعال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۶۱ هنرستان متوسط دوم در سطح استان کرمانشاه داریم، گفت: از این تعداد ۱۰۱ واحد آن کاردانش و ۶۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای است.

محمدی تفاوت رشته‌های کاردانش با فنی و حرفه‌ای را در آن دانست که رشته‌های فنی و حرفه‌ای ماموریت پرورش استادکار حرفه‌ای و با مهارت تخصصی دارند، اما رشته‌های کاردانش آموزش مهارت خود اشتغالی زودبازده که معمولا متقاضیان آن تمایل دارند زودتر وارد بازار کار شوند را دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.