رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهاباد از ساخت یک آب انبار در پناهگاه حیات وحش کمکی خبر داد.

مصطفی جهانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهاباد گفت: همزمان با خشک شدن چشمه‌های فصلی و به منظور تأمین بخشی از نیاز‌های آبی حیات وحش، با همت محیط بانان یک آب انبار جدید ۵۰ هزار لیتری در پناهگاه حیات وحش کمکی در شهرستان بهاباد در حال احداث است.

او گفت: هدف از اجرای این طرح، تأمین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم منطقه است، تا جانوران در جستجوی آب مجبور به مهاجرت نشوند که این مهاجرت اجباری، تهدید جدی برای جانشان محسوب می‌شود.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهاباد این منطقه با مساحت حدود ۶۵ هزار هکتار، اراضی بکر و دست نخورده شمال شهرستان بهاباد و جنوب غربی شهرستان اردکان را شامل می‌شود که به دلیل وضعیت خاص توپوگرافی، بکر بودن منطقه و عدم تغییر و تحول اساسی در رویشگاه‌ها و چشم انداز‌های طبیعی منطقه حائز اهمیت است.

جهانی ادامه داد: این منطقه از سال ۱۳۹۰ بعنوان منطقه شکار ممنوع تحت مدیریت و کنترل اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد بوده و در سال ۱۳۹۸ با تصویب شورایعالی حفاظت محیط زیست بعنوان پناهگاه حیات وحش معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار