پس از سال‌ها تاخیر، سرانجام شرکت اسپیس ایکس موشک فوق سنگین خود معروف به فالکون هوی را به مدار زمین فرستاد.

اسپیس ایکس سرانجام پس ازیک وقفه ۴۰ ماهه طلسم فالکون هوی را شکست و بار دیگر قدرتمندترین موشک جهان را به مدار زمین فرستاد.

طبق گزارش ناسا، دو مورد از تقویت کننده‌ها فرود موفقیت آمیز همزمان خود را در سواحل نزدیک فلوریدا انجام داده اند؛ در حالی که سومی به دلیل محدودیت سوخت به اقیانوس سقوط کرد.

اگرچه اسپیس ایکس پیش از این تلاش کرده بود هر سه تقویت‌کننده فالکون ۹ اصلاح‌شده فالکون هوی را برای استفاده مجدد در آینده به طور ایمن فرود بیاورد، اما هرگز نتوانسته بود این پرتاب ویژه را انجام دهد.

گفته می‌شود فالکون هوی قبلا چندین ماهواره فوق سری را برای برنامه نوآوری و نمونه سازی دلتا فرماندهی سیستم فضایی آمریکا تحویل داده است.

طبق وب سایت این برنامه، این پروژه مربوط به توسعه نمونه سازی سریع، عملیات فضایی نمونه اولیه، تله متری قابل استقرار در سراسر جهان، ردیابی و کنترل، بلوغ قابلیت نمونه سازی اولیه و اجرای برنامه آزمایش فضایی وزارت دفاع این کشور است.

آخرین بار در آوریل ۲۰۱۹، اسپیس ایکس دو ماموریت قبلی فالکون هوی دیگر را به دلیل مشکلات مربوط به آمادگی بار به تاخیر انداخت. در حالی که فالکون هوی در حال حاضر قدرتمندترین موشک موجود است، دو طرح دیگر اسپیس ایکس و ناسا در حال بررسی هستند.

استارشیپ اسپیس ایکس در مراحل پایانی توسعه خود است و پیش‌بینی می‌شود زمانی که پرتاب می‌شود ۱۷ میلیون پوند (وزن تقریبی ۹۰۸ هزار کیلوگرم) نیروی رانش را تنها از طریق تقویت‌کننده فوق سنگین خود ایجاد کند.

در همین حال، سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) ۸.۸ میلیون پوند نیروی رانش تولید می‌کند و قرار است در نهایت ماه آینده به عنوان بخشی از ماموریت بدون سرنشین آرتمیس ۱ به دور ماه پرتاب شود.


بیشتر بخوانید 


منبع: popsci

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار