شعله‌های آبی گاز به همان میزان که در فصل سرما ،گرما بخش هستند به همان اندازه نیز می‌تواند تهدید کننده جان و مالمان باشد.

قاسم مایلی رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه دمای هوا رو به کاهش است و استفاده از وسایل گازسوز بیشتر می‌شود، گفت: شعله‌های آبی گاز به همان میزان که ما را در فصل سرما گرم و محیط را برایمان آرام بخش می‌کند به همان اندازه نیز می‌تواند تهدید کننده جان و مالمان باشند.

او با بیان اینکه در استفاده از دستگاه‌های گازسوز رعایت نکات ایمنی نباید فراموش شود، افزود: برابر بررسی دقیق آمار و حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین در بکارگیری گاز طبیعی، متأسفانه عدم رعایت استاندارد‌های دودکش و شیلنگ بیشترین حادثه را در پی داشته است.

مایلی رستمی گفت: بکارگیری گاز طبیعی بدون رعایت نکات ایمنی حوادث جبران ناپذیری در پی داشته که نگاهی به حوادث گذشته نشان از سهل انگاری و عدم توجه به نکاتی است که در عین کوچک بودن، عدم رعایت آن جان چندین نفر را به کام مرگ کشانده است.

او افزود: جنس مناسب، عدم پاره گی، تعویض دوره ای، بکارگیری بست اطمینان، طول مناسب شیلنگ (از یک متر و ۲۰ سانتی متر بیشتر نباشد) و از استاندارد‌های الزامی شیلنگ و داشتن کلاهک H شکل، طول مناسب دودکش از سطح بام (یک و نیم متر)، تخصیص یک دودکش مجزا برای هر وسیله گازسوز، اطمینان از باز بودن مجاری دودکش از الزامات دودکش استاندارد می‌باشد.

مایلی رستمی، سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از نشانه‌های عمومی مسمومیت‌ها برشمرد و افزود: حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از نشانه‌های اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌رود.

او گفت:چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

مایلی رستمی گفت: یکی از نکات بسیار ساده‌ای که خطرآفرین است؛ قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیای قابل اشتعال در نزدیکی بخاری است که می‌تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.