رییس اداره اوقاف و امورخیریه اصفهان گفت:گسترش فرهنگ وقف به عنوان یک فرهنگی غنی با پیشینه‌ای قوی، یاری رسان فقرا و دردمندان جامعه است.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیدرام گفت: یکی از اقدامات اوقاف و امورخیریه اصفهان در سال‌های اخیر مشاوره و گرایش بخشی به واقفان برای وقف براساس نیاز‌های روز جامعه است که این مهم به کاهش بخشی از آسیب‌های اجتماعی منجرشده است.

او اظهار داشت: کارکرد‌های وقف در شرایط حاضر از یک سو به رفع نیاز‌های جامعه و از سوی دیگر به اعتمادسازی در بین مردم برای توسعه فرهنگ وقف منجر شده است و بقاع متبرکه اصفهان علاوه بر تبدیل شدن به قطب فرهنگی زمینه فعالیت در زمینه مسائل اجتماعی را هم دارند.

 رییس اداره اوقاف و امورخیریه اصفهان همچنین به ظرفیت بالای بقاع متبرکه در زمینه روشنگری و بصیرت افزایی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت در راستای آگاه سازی مردم در موضوعات فرهنگی و روز جامعه با استفاده از روحانیان و مبلغان بهره برده شود.

حجت‌الاسلام بیدرام خاطرنشان کرد اکنون در شهرستان اصفهان بالغ بر ۱۴۰ بقعه متبرکه وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از بقاع شاخص در استان محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران مذهبی دارند.

او با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف در جامعه گفت: گسترش فرهنگ وقف به عنوان یک فرهنگی غنی با پیشینه‌ای قوی، یاری رسان فقرا و دردمندان جامعه است.

در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.