سفیر ترکیه در کابل گفت از تأمین امنیت در افغانستان استقبال می‌کند و طرف های افغانستان باید از راه گفتگو خواسته هایشان را در میان بگذارند.

قاری محمد اسماعیل راسخ، والی جوزجان با جیهاد آرگین آی، سفیر ترکیه در کابل و سمیع الله لطفو تورگوت، سرکنسول ترکیه مقیم شهرمزارشریف در دفتر کارش ملاقات کرد.

در این دیدار سفیر ترکیه هدف سفرش را در جوزجان توزیع کمک های بشردوستانه، تطبیق پروژه های انکشافی، بررسی مشکلات و نیازمندی های آن ولایت در عرصه های اجتماعی عنوان کرد و گفت که ترکیه همواره در کنار مردم افغانستان ایستاده است و پس از این هم می ایستد.

به گفته سفیر ترکیه، اساس یک کشور را تعلیم و تربیه شکل می دهد به همین منظور ترکیه علاقه‌مند است افغانستان را بیشتر در این راستا حمایت کند.

آرگین آی، از تأمین امنیت در افغانستان استقبال کرد و گفت جنگ راه حل نیست طرف ها باید از راه گفتگو خواسته هایشان را در میان بگذارند.

در همین حال قاری محمد اسماعیل راسخ والی جوزجان روی توسعه بیشتر روابط میان دو کشور تاکید کرد و گفت که ترکیه در راستای کمک

های بشری ، تطبیق پروژه های زیر بنایی ،معارف و بورس های تحصیلی همواره مردم افغانستان را مورد حمایت قرار داده است.

به گفته والی جوزجان، نسبت به هر زمان دیگر سکتور صحت و معارف به توجه جدی ضرورت دارد و کشور های اسلامی باید در زمینه همکاری همه جانبه نمایند.

معاون والی جوزجان از ترکیه خواست تا در راستای به رسمیت شناختن طالبان اقداماتی روی دست بگیرد.

برچسب ها: طالبان ، ترکیه ، جوزجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.