استاندار لرستان گفت: به منظور بالا بردن مساحت اراضی شهرک‌های صنعتی استان ۷۰ هکتار زمین خریداری و در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد.

 فرهاد زیویار استاندار لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه بررسی و پیگیری وضعیت شهرک‌های صنعتی استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در دفتر کار معاون وزیر صمت، اظهار داشت: بررسی و پیگیری ساماندهی فضای شهرک‌های صنعتی استان یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در جلسه با معاون وزیر صمت مطرح شد.

او با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان قریب به ۱۶۶۰ هکتار وسعت دارند، افزود: این مساحت در مقایسه با استان‌های همجوار از میانگین کمتری برخوردار بوده و در جلسه با معاون وزیر صمت به عنوان یک مطالبه پیگیری شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ساماندهی و توسعه شهرک‌های صنعتی از مهمترین عوامل رشد اقتصادی لرستان است، عنوان کرد: اختصاص زمین، تهیه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری برای احداث شهرک‌های صنعتی از مهمترین عوامل رشد صنعت در استان به شمار می‌آیند که این موضوع با حضور معاون وزیر صمت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه با توجه به گزارش ارائه شده از وضعیت شهرک‌های صنعتی استان، در رابطه با ساماندهی شهرک صنعتی بروجرد و ایجاد ساختمان گمرک آن قول اختصاص ۹۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های وزارت صمت داده شد، تصریح کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان از محل منابع استانی برای تکمیل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اختصاص ۱۰۰ درصدی خواهد یافت تا بخشی از مشکلات این مجموعه رفع شود.
او با بیان اینکه به منظور بالا بردن مساحت اراضی شهرک‌های صنعتی استان در نظر است تا حدود ۷۰ هکتار زمین خریداری و در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گیرد، افزود: در این راستا هم شهرک صنعتی شماره ۳ بروجرد و هم شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد با اختصاص ۳۰ هکتار زمین توسعه خواهند یافت و در ادامه نیز زمینه ایجاد شهرک صنعتی شماره ۴ خرم‌آباد که منطقه ویژه اقتصادی را شامل می‌شود، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.