مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: ۲ هزار و ۲۲ دستگاه تبلت ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل ساکن در مناطق محروم، روستایی و حاشیه نشین از محل اعتبارات سفر پارسال رییس جمهور به این استان خریداری و توزیع شد.

"فریبا ولی پور" مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان  گفت: در سفر ۱۹ آبان سال گذشته رییس جمهور به لرستان، پنج میلیارد تومان برای خرید تبلت و تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان بازمانده از تحصیل مصوب شد که در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز معرفی شدند و در نهایت برای ۲ هزار و ۲۰ نفر آنان تبلت خریداری شد.

ولی پور اظهار داشت: همچنین در این سفر ۱۰ میلیارد تومان برای زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ که تاریخ عقد آنها از مهر تا پایان ۱۴۰۰ باشد مصوب شد که تاکنون ۳۲ نفر مراجعه کرده و مشمول این تسهیلات ارزان قیمت شده اند.

او با اشاره به انجام دیگر مصوبه سفر مبنی بر اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پارک های بانوان و کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: این مهم نیز اجرایی شده به نحوی که ۲ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز زایشگاه بیمارستان کوهدشت، سه میلیارد تومان پارک بانوان سلسله، ۳.۵ میلیارد تومان پارک بانوان کوهدشت و ۱.۵ میلیارد تومان پارک بانوان دورود هزینه شده است.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان  در جریان این سفر مصوب شد ۶ دبیرستان دخترانه تکمیل، بازسازی و تجهیز شوند که این مصوبه با استفاده از اعتبارات آموزش و پرورش برای آموزشگاه های خرم آباد، الشتر و بروجرد اجرایی شد.

ولی پور گفت: اختصاص ۵۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال زنان روستایی نیز طی سفر رییس جمهور به لرستان مصوب شد که ۲۰ میلیارد تومان از این رقم مربوط به اشتغال کشاورزی، ۲۰ میلیارد تومان صندوق خرد روستایی و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی زنان روستایی است.

او افزود: اقدامات و پیگیری های لازم برای ابلاغ این ارقام صورت گرفته و تعدادی از طرح های متقاضی نیز در سامانه " سیتا" ثبت شده است که پس از اختصاص مبالغ مصوب، پرداخت تسهیلات به زنان روستایی آغاز می شود.

 

برچسب ها: استانداری ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.