معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رئیس جمهور و اعضا هیات دولت به استان۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای رسیدگی به طرح‌های ورزشی این دستگاه تخصیص داده شد.

فخرالدین اسدی اظهار داشت: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش، ۱۰ میلیارد برای استخر ناحیه یک و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی و بازسازی مجموعه شهدای دانش‌آموز مصوب شده است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور و اعضا هیات دولت به چهارمحال و بختیاری نگاه ویژه‌ای به بخش زیرساخت‌های ورزش دانش‌آموزی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان صورت گرفت.

اسدی اضافه کرد: فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی پس از دو سال شیوع کرونا و غیر حضوری بودن آموزش دانش‌آموزان، اکنون از اهمیت بالایی برخوردار است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: پارسال طرح‌هایی که در زنگ ورزش و تربیت بدنی مدارس اجرا می‌شد امسال با گستردگی بیشتر و جدیت دنبال می‌شود که در برنامه طرح شهید خرازی و آزادسازی و مردمی‌سازی اماکن ورزشی برای استفاده خانواده‌ها در ۱۷ منطقه آموزشی استان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

اسدی یادآور شد: در طرح مردمی‌سازی امکان ورزشی، امکانات ورزشی مدارس روز‌های پنجشنبه در اختیار مادران و دختران و روز‌های جمعه در اختیار پدران و پسران استان قرار می‌گیرد و هدف آن مشارکت بخشی اولیا و فرزندان در برنامه‌های ورزشی است.
به گفته وی، امسال با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد استان از ظرفیت این کانون برای توسعه برنامه‌های ورزشی و فوق برنامه استفاده می‌کند.

اسدی بیان کرد: ۴۰ زمین چمن منصوعی برای همه شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است و مدارس به این امکانات مجهر می‌شود.

وی با اشاره به وجود معلمان ورزشی در مدارس استان گفت: اکنون ۶۱۲ نفر در بخش ورزش مدارس چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند که مناطق نیمه نیم‌برخوردار و محروم نیازمند افزایش معلمان ورزشی هستیم.

اسدی در خصوص حمایت از دانش‌آموزان ملی‌پوش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با حضور مدیرکل ورزش و جوانان که خودش از معلمان ورزشی استان است، طرح استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان بزودی کلید می‌خورد و تفاهمنامه با هیات‌های ورزشی برای شناسایی استعداد‌های قهرمان و نخبه‌های ورزشی منعقد می‌شود.

گفتنی است؛ چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که در سال‌های و دهه‌های گذشته تعدادی از این دانش‌آموزان به عضویت تیم‌های ملی ورزشی درآمدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار