وزیر امور خارجه دولت ترامپ اعلام کرد سخنان «جو بایدن» درباره ادعای تهدیدات هسته‌ای از جانب روسیه، بی‌ ملاحظه‌گی بوده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد سخنان «جو بایدن» درباره ادعای احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای، بی‌ملاحظه‌گی بوده است.

به گزارش فاکس نیوز ساندی، پمپئو در مصاحبه با این خبرگزاری در واکنش صحبت‌های بایدن را «یک ریسک وحشتناک برای مردم آمریکا» خواند و گفت: «آن اظهارنظر‌ها بی‌ملاحظه هستند.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا پنجشنبه گذشته در یک گردهمایی گفت: «تهدید هسته‌ای پوتین پس از بحران موشکی کوبا جدی‌ترین و بزرگترین تهدید در جهان است؛ آمریکا در تلاش است تا متوجه شود رویکرد پوتین در جنگ با اوکراین چیست. از زمان جان اف کندی و بحران موشکی کوبا ما با چنین چشم انداز خطرناکی مواجه نبودیم.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روسیه در واکنش با اشاره به صحبت «جو بایدن» مبنی بر اینکه استفاده از ذخایر استراتژیک آمریکا را بررسی خواهد کرد، گفت: «آمریکا به دلیل تصمیم کاهش تولید نفت عقل خود را از دست داده و در حال دستکاری ذخایر نفتی خود است. این بازی هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۱
خیلی هم درست گفته بود
آخرین اخبار