كارشناس خانواده مطرح كرد:

گوش دادن به موسیقی و خوانش كتاب با صدای بلند حال افراد را خوب می‌كند

محمدی شنیدن موسیقی دلخواه با صدای بلند و خوانش كتاب را از راهکارهایی برای حال خوب و دور كردن افكار منفی از افراد دانست.

فاطمه محمدی با تاكید بر اینكه داشتن حال خوب مستلزم داشتن اراده خود فرد هم می‌باشد، گفت: تاثیر افكار منفی بسیار مخرب است و باعث عقب گرد افراد می‌شود. باید این افكار را از خود دور كنیم و آن را كنترل كنیم. در آدم‌های مختلف نسخه‌های مختلفی وجود دارد و باید برای از بین رفتن این افكار منفی خودمان كمک كنیم.

وی شنیدن موسیقی دلخواه با صدای بلند را از تكنیک‌هایی معرفی كرد كه موجب حال خوب و دور كردن افكار منفی از افراد می‌شود و در ادامه توضیح داد: اگر مشغله زیادی داریم با گوش دادن به یک موسیقی با صدای بلند و حتی همخوانی با آن تاثیر زیادی در ایجاد حال خوب دارد و سبب مدیریت افكار ما می‌شود و ذهن ما برای مدتی به افكار منفی نمی‌پردازد.

این كارشناس خانواده تاكید كرد: می‌توانیم این تكنیک را در خوانش كتاب نیز لحاظ كنیم. اگر افراد احساس می‌كنند حال خوبی ندارند می‌توانند كتاب مورد علاقه‌شان را ولو این كه قبلا هم آن را مطالعه كرده‌اند برای بار دوم یا سوم تكرار كنند البته این خوانش را با صدای بلند انجام دهند. این كار باعث می‌شود امواج منفی ذهن به سمت بایگانی شدن و نبودن حركت كند و ذهن شما درگیر مسائل دیگر شود.


بیشتر بخوانید


وی خنده با صدای بلند را از دیگر راهكار‌ها برای داشتن حال خوب برشمرد و در عین حال گفت: برخی این حركت را زشت می‌دانند در حالی كه دانشمندان تحقیق كرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند كه برای داشتن حال خوب نیاز است گاهی اوقات با صدای بلند بخندیم.

محمدی تاكید كرد: فكر كردن به اتفاقات خوب گذشته از دیگر راهكارها برای این مبحث است. ما خیلی وقت‌ها یاد گرفته‌ایم در مورد موفقیت‌ها و اتفاقات خوبی كه برایمان افتاده به ندرت صحبت كنیم اگر می‌خواهیم حال خوبی داشته باشیم باید سعی كنیم در مورد اتفاقاتی كه در زندگی‌مان افتاده و یا قرار هست بیافتد صحبت كنیم این باعث مدیریت ذهن می‌شود و باعث فریب احساسی می‌شود.

وی با بیان اینكه باید به خودتان اجازه غر زدن بدهید، توضیح داد: گاهی اوقات حس می‌كنیم حس ندامت همان عذاب وجدان است در حالی كه این دو با هم متفاوت هستند. این چرا‌ها و غر زدن‌ها به ما فرصت می‌دهد كه به خودمان برگردیم و توجه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار