بهره مندی ۵۳۷ روستای چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز

تاکنون ۵۳۷ روستای چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که پوشش ۹۱.۵ درصدی روستا‌های استان از نعمت گاز را نشان می‌دهد.

معاون مهندسی شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال گذشته ۱۳۳ کیلومتر به طول خطوط گازرسانی استان افزوده شد و گاز رسانی به ۱۵ روستا انجام شد.

محمد سبزیان افزود: در این مدت بیشترین گازرسانی به روستا‌های مناطق محروم شهرستان‌های کوهرنگ و اردل قرار داشتند.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: تاکنون ۵۳۷ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که پوشش ۹۱.۵ درصدی روستا‌های استان از نعمت گاز را نشان می‌دهد.

سبزیان ادامه داد: در شهرستان اردل عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به روستای بهشت‌آباد در ۲ هفته آینده اجرایی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود عملیات گاز رسانی تا ۶ ماه آینده در این روستا پایان یابد و همچنین گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان کوهرنگ در دستور کار است و در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۵۳.۲ درصد جمعیت روستایی شهرستان کوهرنگ از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و این شهرستان دارای سه شهر و ۲۸۸ روستا است که از این تعداد ۱۴۴ روستا قابلیت گازرسانی دارد و تاکنون سه شهر و ۹۸روستای آن از سیستم گاز برخوردار شده‌اند و تعداد ۱۰ روستا در دستور کار و شروع عملیات اجرایی قرار گرفته‌اند.

سبزیان تصریح کرد: از ۱۵ روستای محروم استان که در یک سال گذشته و در دولت سیزدهم از نعمت گاز برخوردار شدند سه روستا با ۱۹۵خانوار در شهرستان کوهرنگ قرار دارد، ضمن اینکه برای گازرسانی به این روستا‌ها ۱۶کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

وی افزود: اجرای این طرح موجب برخورداری ۱۰۰ خانوار از نعمت خدادادی گاز در روستای بهشت‌آباد بخش مرکزی شهرستان اردل می‌شود و گلخانه‌ها و واحد‌های صنعتی مسیر خطوط انتقال نیز می‌توانند از شبکه منفصل و سراسری گاز کشور بهره‌مند شوند.

سبزیان اضافه کرد: این پروژه مشتمل بر ۶ کیلومتر لوله‌گذاری است و برآورد می‌شود بیش از ۳۷ انشعاب گاز به اهالی واگذار شود که اعتبار تخصیصی به این پروژه افزون بر سه میلیارد تومان است و زمان بهره‌برداری آن حداکثر ۶ ماه آینده خواهد بود، ولی تلاش می‌شود تا دهه فجر امسال پایان یابد.

وی ادامه داد: با گازرسانی به روستای بهشت‌آباد بخش مرکزی شهرستان اردل تنها ۲ روستای بالای ۲۰ خانوار "لندی" در بخش میانکوه و "مرادآباد" در بخش دیناران در شهرستان اردل باقی می‌ماند که از نعمت گازبرخوردار نیستند و برنامه‌ریزی‌ها برای گازرسانی به این ۲ روستا تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.