مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از لزوم تسریع در روند بازسازی و مرمت پل چوبی کیاشهر خبر داد.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: صبح امروز با حضور رییس کل دادگستری و معاونین ایشان و سایر مسئولین در دفتر شهرداری کیاشهر جلسه‌ای در خصوص احیا و مرمت پل چوبی و مجتمع گردشگری بوجاق برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از پل چوبی کیاشهر در سنوات گذشته توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، امسال نیز اعتبارات ابلاغی برای مرمت این پل به اداره کل اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: با توجه به اینکه تعیین تکلیف این پل به صورت کامل مشخص نیست، در این جلسه مقرر شد شهرداری کیاشهر ظرف مدت ۴ ماه مرمت این پل را انجام دهد و برنامه‌ریزی برای نگهداری و حفاظت از این اثر گردشگری در دستور کار شهرداری کیاشهر قرار گیرد.

جهانی در ادامه افزود: طرح تفصیلی و مطالعات مجتمع گردشگری بوجاق توسط مشاور تهیه شده و در اختیار محیط‌زیست استان قرار گرفته است، مقرر شد اداره کل محیط زیست استان گیلان ظرف مدت سه هفته نسبت تعیین تکلیف این طرح اقدام نماید و همچنین شهرداری‌کیاشهر براساس ضوابط و قوانین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان نسبت به احیا و بازسازی و سالم سازی مجتمع گردشگری بوجاق اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از مجموعه ۸ هکتاری شیلات کیاشهر، گفت: اقدامات اولیه برای مرمت و تبدیل این منطقه به موزه در حال انجام و پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بازدید رییس کل دادگستری گیلان و تأکید بر تغییر کاربری هر چه سریع‌تر این مجموعه تصریح کرد: حجت الاسلام حمزه خلیلی در این جلسه خواستار تغییر کاربری مجموعه شیلات گیلان و بهره برداری آن به بخش خصوصی شدند، تا کاربری آن از حالت راکد تغییر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.