مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ضرورت تعیین حریم برای محوطه تاریخی مطلاکوه، از اسامی فهرست آثار ملی کشور خبرداد.

ولی جهانی با حضور در مراسم عزاداری اربعین در مسجد مطلاکوه املش گفت: مشکلات و دغدغه‌های مردم این منطقه در خصوص بنا‌های تاریخی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد کاوش‌های باستان شناسی و گمانه زنی‌ها در این منطقه به زودی آغاز شود.

وی افزود: محوطه تاریخی مطلاکوه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، اما تاکنون تعیین حریم نشده است و باید به زودی بخش عمده‌ای از این زمین‌ها که در حریم قرار دارد تعیین تکلیف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در ادامه با اشاره به بازدید از اقامتگاه میکال گفت: مالک این اقامتگاه یکی از اتاق‌های این مکان را به موزه مردم شناسی اختصاص داده و بیشتر از ۱۰۰ قلم اشیاء تاریخی و باستانی این منطقه را جمع‌آوری و در معرض دید عموم قرار داده است و این اداره کل در تلاش است به زودی مجوز موزه مردم‌شناسی را برای فعالیت مستمر این اقامتگاه صادر کند.

جهانی، در ادامه با اشاره به بازدید از پروژه گردشگری غارمیکال تصریح کرد: ساماندهی و مرمت این پروژه از نظر گردشگری، بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم تکمیل روند بازسازی این غار در زمینه افزایش ارزش منطقه و توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه، تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.