مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برگزاری اولین جشنواره شهر‌های خلاق ایران در شهر رشت خبر داد.

ولی جهانی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در نظر دارد با همکاری و مشارکت شهرداری رشت و اداره‌کل ارشاد اسلامی اولین جشنواره شهر‌های خلاق ایران را در شهر رشت در تاریخ ۲۱ مهر امسال برگزار کند.

 

وی افزود: این جشنواره به میزبانی شهر رشت و با حضور شبکه شهر‌های خلاق ایران در یونسکو در زمینه‌های مختلف از جمله هنر‌های بومی، هنر‌های رسانه‌ای، فیلم، طراحی، موسیقی، صنایع‌دستی، ادبیات و خوراک‌شناسی برگزارخواهد شد.

 

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه برای هفته گردشگری جشنواره‌های متنوعی در سطح استان توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برنامه ریزی شده است، گفت: پیش‌بینی ما برای هفته گردشگری برگزاری هفت جشنواره و هفت همایش در زمینه‌های مختلف است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری اولین سوگواره کرنا، همایش مراسم‌های عاشورایی، جشنواره خرمن، جشنواره کیوی، جشنواره خوراک بومی ساحلی و همچنین جشنواره حلوا اشاره کرد.

 

جهانی، همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول هفته گردشگری خبر داد و گفت: ۱۰ کارگاه آموزشی تخصصی و تجربه گرایانه در این هفته در زمینه‌های مختلف نظیر ژئوتوریسم، آشنایی با زندگی عشایری، ادوات آشپزی، طبیعت‌گردی و همچنین کوه‌نوردی توسط موسسات آموزشی برپا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.