مدیرعامل شرکت گاز زنجان گفت: میزان بهره مندی خانوار‌های شهرستان زنجان از طرح گازرسانی به ۸۵.۴ درصد رسید.

سلیمانی نژاد مدیرعامل شرکت گاز زنجان گفت: در زمان حاضر طرح گازرسانی به ۴۸ روستای شهرستان در دست اجرا است که با این اقدام، ۲ هزار و ۵۱۸ خانوار روستایی با ۹۴.۹ درصد بهره مندی به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند و ۲ پروژه روستایی دیگر نیز در شهرستان زنجان در دست طراحی است.

او با اشاره به بهره مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۸۵.۴ درصد خانوار روستایی شهرستان زنجان از گاز طبیعی، افزود: بر این اساس از ۲۷۵ روستای این شهرستان، ۱۴۵ روستا بهره‌مند از گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز زنجان ادامه داد: این در حالی است که همزمان با هفته دولت امسال ۲۸ طرح گازرسانی در شهرستان زنجان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که با گازرسانی به ۲ هزار و ۵۱۸ خانوار، پوشش شبکه گازرسانی روستا‌های شهرستان زنجان به ۹۴.۹ درصد افزایش یافت.

این مسئول با اشاره به بهره برداری از عملیات گازرسانی به ۶ روستا و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی گفت: طی هفته دولت امسال عملیات اجرایی گازرسانی به هشت روستای دیگر در شهرستان زنجان آغاز شد تا ۳۷۷ واحد مسکونی دیگر از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

سلمیانی نژاد گفت: در مجموع برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۸ طرح گازرسانی در شهرستان نزدیک به ۷۳ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

او افزود: در هفته گرامیداشت دولت برای گازرسانی به ۱۴ واحد تولیدی صنعتی نزدیک به ۹۳۷ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که با صرف بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، همچنین موفق به تامین گاز ۶ روستا با یک هزار و ۲۵۵ واحد مسکونی در شهرستان زنجان شده ایم.

مدیرعامل شرکت گاز زنجان همچنین با اشاره به بهره مندی سه شهرک صنعتی اشراق، نوآوران و تخصصی روی این شهرستان و ۲ محور صنعتی ذاکر–بناب و روی از گاز طبیعی نیز، گفت: صنایع عمده این شهرستان همچون نخ تایر صبا، سرب و روی، روغن نباتی جهان، شمش سازان، شرکت ریخته گری پیوسته سهند (سایت روستای قیطول) و راشا کاسپین هم از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.