سخنگوی سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت : تاکنون ۳۳ هزار نفر از استان قزوین برای پیاده روی اربعین ثبت نام کردند که از این میزان ۱۸هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

قادر علیزاده سخنگوی سازمان حج و زیارت استان گفت: شروع ثبت نام پیاده روی اربعین از تاریخ ۱۰ تیرماه آغاز و با توجه به استقبال زائرین، این نام نویسی چند بار تمدید شده که بر اساس آخرین تصمیم‌گیری، ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح تا ۲۴ شهرورماه ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون ۳۳ هزار نفر از استان قزوین برای پیاده روی اربعین ثبت نام کردند که از این میزان ۱۸ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

سخنگوی حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: لازم است متقاضیانی که ثبت نام اولیه خود را در سامانه سماح انجام داده، اما تاکنون ثبت نام خود را قطعی نکرد‌ه‌اند به این سامانه مراجعه کرده و در صفحه اول "قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش کد ملی"، شماره ملی و شماره سرگروه خود را وارد و نسبت به قطعی کردن ثبت نام خود اقدام کنند.

علیزاده ابراز کرد: حدود ۹۵ درصد از زائرین قزوینی سفر خود را به صورت زمینی از مرز‌های مهران و خسروی و ۵ درصد به صورت هوایی انتخاب کردند که این نشان‌دهنده ازدحام جمعیت در زمان اربعین حسینی در مرز‌های زمینی است لذا انتظار می‌رود که زائران باید برای سفر برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از زائرین با توجه به تمایل خود با وسایل نقلیه عمومی و ۵۰ درصد وسایل شخصی سفر خود را تا مرز ادامه خواهند داد.

سخنگوی حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه هزینه ثبت نام در سامانه سماح مربوط به بیمه زائران است، عنوان کرد: اگرافراد با ابزار هوشمند شخصی خود وارد سامانه شوند تنها هزینه ثبت نام ۱۸ هزار تومان بابت حق بیمه است، اما اگر به دفاتر زیارتی مراجعه کنند ۱۰ هزار تومان بابت حق‌الزحمه ثبت نام پرداخت خواهند کرد.

علیزاده گفت: زائرین حتما دو دوز واکسن را تزریق کرده و کارت واکسن خود را همراه داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.