وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد یک شهروند آمریکایی در خلال درگیری های اوکراین کشته شده است.

پایگاه نشریه نیوزویک در خبر اختصاصی از کشته شدن یک داوطلب آمریکایی خبر داد که برای جنگ به اوکراین سفر کرده بود. نیوزویک امروز (جمعه) به نقل از یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما مرگ یک شهروند آمریکایی را در اوکراین تأیید می کنیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: در راستای احترام به حریم خصوصی خانواده [این داوطلب آمریکایی کشته شده در اوکراین] فعلا ما حرف دیگری در این ارتباط نداریم. 

این در حالی است که مقامات محلی اوکراین اسناد و مدارکی را به اشتراک گذاشته اند که نشان می‌دهد یک شهروند آمریکایی که در یگان آ ۳۴۴ نیرو‌های مسلح اوکراین مشغول به فعالیت بود در درگیری‌های نظامی در این کشور کشته شده است. تصاویر دیگری که از این مرد متولد تنسی در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد که وی یک تیرانداز در یگان نیرو‌های اوکراینی بوده است. تا به امروز و به گفته منابع آمریکایی حداقل ۶ نظامی آمریکایی در اوکراین و در جریان جنگ با روسیه کشته شده است.

ماه گذشته دو شهروند آمریکایی با نام‌های لوک لوسیزین و برایان یانگ به همراه یک تبعه کانادایی و سوئدی در حالی که داوطلبانه برای جنگ به اوکراین رفته بودند، در جریان درگیری‌های نظامی کشته شدند.

این اخبار در حالی این روز‌ها تایید می‌شود که مقامات غربی به ویژه آمریکا در طول این شش ماه از آغاز جنگ اوکراین هرگز در مورد اعزام نیرو‌های نظامی داوطلب به اوکراین برای حضور در میدان‌های جنگ اظهارنظر مستقیمی نکرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار