مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان گفت:۵ پروژه صنعت برق با اعتبار ۳۵۴ میلیاردتومان در هفته دولت در استان به بهره برداری می‌رسد.

حبیبی گفت: در استان کرمان ۴۱۹۵ مگاوات ظرفیت نصب شده تولید برق وجود دارد که مصرف استان درپیک ۳۱۰۰ مگا وات می باشد که طراز تولید و مصرف ما هم اکنون مثبت است و بیش از نیاز استان تولید داریم.

وی افزود :تامین برق مردم متناسب با رشد بار کار سختی است و رشد زیرساخت‌ها بسیار پرهزینه و زمانبر است لذا مردم باید با مدیریت مصرف به صنعت برق و توسعه کشور کمک کنند.

حبیبی تصریح کرد: ۴۵ درصد مصرف برق استان در صنعت ۲۳ درصد کشاورزی و ۲۲ درصد خانگی و مابقی در بخش عمومی است.

حبیبی گفت: از خرداد ماه شبکه کشور به دلیل افزایش مصرف در حال بحران بوده است که خوشبختانه با همراهی مردم و مسئولان استان و مدیریت مصرف در تابستان امسال هیچگونه خاموشی برنامه ریزی در استان کرمان نداشته ایم .

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان همچنین گفت : از ابتدای دولت سیزدهم ۵۲۴ میلیاردتومان در صنعت برق استان سرمایه گذاری شده و ۳۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان اضافه شده دربخش انرژی‌های تجدید پذیر نیز ظرفیت نصب شده تولیدی استان ۵۰ مگاوات است.

حبیبی افزود: با تفاهم وزارتخانه‌های نیرو وصمت ،صنایع استان نیز ۲۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق سیکل ترکیبی و ۶۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در حال احداث دارند.

وی گفت: خوشبختانه عمده تجهیزات و دانش فنی صنعت برق بومی است.

برچسب ها: برق رسانی ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار