معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش هنرستان‌های کشاورزی در کشور تا مهرماه سال آینده خبر داد.

عطاءالله ابراهیمی امروز، در حاشیه بازدید از هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج به فعالیت ۲۴ هنرستان کشاورزی وابسته به سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس رنامه ریزی‌های انجام شده ۴۴ هنرستان دیگر تا مهر ماه آینده فعال خواهد شد.

او هدف از افزایش هنرستان‌ها در کشور را تربیت نیروی فنی و متخصص در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این هنرستان‌ها یک هزار و ۴۰۰ هنرجو در ۴۴ کد رشته کشاورزی تحصیل می‌کنند.

ابراهیمی میانگین سن نیروی کار در بخش کشاورزی ایران را ۵۲ سال اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به ضریب نفوذ تکنولوژی و صنعتی شدن کشاورزی، کشور به نیروی کار جوان تحصیل‌کرده، ماهر و فنی بیش از هر زمانی نیازمند است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید: با هدف علمی کردن و اقتصادی شدن بخش کشاورزی، توسعه هنرستان‌های کشاورزی و راه اندازی مجدد مراکز علمی کاربردی کشاورزی از اولویت‌های واحد آموزش‌های رسمی وزارت جهاد کشاورزی است.

ابراهیمی اضافه کرد: وجود ۲۷۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و فراهم بودن زیرساخت‌های طبیعی و خدادادی در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند این منطقه را به یکی از قطب‌های کشاورزی تبدیل کند.

نصرت الله حیدرپور، رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هنرجو در ۲ رشته شیلات و گیاهان دارویی در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج مشغول به تحصیل هستند.

او می‌گوید: با پیگیری‌های انجام شده شرایط مناسب برای تربیت نیروی انسانی ماهر و فنی در بخش کشاورزی استان فراهم خواهد شد.

به گفته حیدرپور؛ یک هنرستان کشاورزی در شهرستان یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال است و ۱۰۰ هنرجو مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.