رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویت بسیج دانش آموزی در هنرستان‌ها از اولویت‌های کاری سازمان بسیج استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سعادت صالحی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد درآئین افتتاح بسیج دانش آموزی هنرستان آیت الله ملک حسینی گفت: بسیج دانش آموزی برای تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی در تراز نظام جمهوری اسلامی برنامه‌های متنوعی در مدارس برگزار می‌کند.

او با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار تن از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در بسیج دانش آموزی فعالیت دارند افزود: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۶ هزار شهید به انقلاب تقدیم کردند که از این تعداد ۴۴۶ شهید دانش‌آموز مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.

وی، توجه به آموزش‌های مهارتی در هنرستان‌ها را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و ادامه داد: تحصیل در رشته‌های فنی وحرفه‌ای مزیت‌های فراوانی دارد که برای تربیت نیروی انسانی کارآمد، خلاق و پرسشگر بر اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش بیش از پیش تلاش کنیم.

صالحی، به سخنرانی ناطق فر دانش آموز مارگونی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران اشاره کرد و افزود: دانش آموزان صاحب فکر و خلاقیت هستند و به واسطه دانش آموزان می‌توان اثر پذیری در جامعه مشاهده کرد.

صالحی افزود: دانش آموزی که در برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی در مدرسه بتواند نقش آفرینی کند می‌تواند در دانشگاه جریان سازی کند و در آینده نیز جامعه را مدیریت کند.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج نیز در این آیین، تشکیل بسیج دانش آموزی در مدارس را کاری ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: فلسفه تشکیل بسیج دانش آموزی تقویت بنیه علمی و فرهنگی دانش آموزان و تربیت دینی و انقلابی آنان در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی و الهی در جامعه است.

سید ولی موسوی، خلاء بسیج دانش آموزی در هنرستان کشاورزی را یادآور شد و افزود: انتظار می‌رود بسیج دانش آموزی در هنرستان‌ها جدی گرفته شود تا با برنامه‌های کیفی شاهد رشد و ارتقای کیفی علمی و اخلاقی دانش آموزان بیش از گذشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای ارتقاء فعالیت‌های هنرستان کشاورزی برنامه‌های فرهنگی متنوعی در هنرستان کشاورزی برگزار می‌شود تا دانش آموزان علاوه بر دانش اندوزی و آموزش‌های مهارتی ارتقاء معنوی پیدا کنند و با مسائل روز به خوبی آشنا شوند.

رئیس آموزش‌های رسمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعامل خوب آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات از زمان تاسیس هنرستان کشاورزی تا کنون در کشور بی نظیر است که حاصل آن  موفقیت‌های خوب این هنرستان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی است.

ضرغام عزیزی افزود: در سایه مدیریت علمی و کادر اجرایی توانمند و پرتلاش در این هنرستان شاهد شکوفایی و ترغیب و تشویق دانش آموزان در عرصه علم آموزی هستیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.