طبق بند ۷ قانون بودجه امسال تمامی دستگاه ها در راستای شفاف سازی و مقابله با فساد مکلف هستند تا پایان شهریور برای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه سازی سامانه ها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.
مسئولیت وزارت نیرو در ارائه خدمات پایدار به مردم از نوع زیرساختی و حیاتی است و برای ارائه مناسب این خدمات و پاسخگویی رضایت بخش مخاطبان نسبت به پیاده سازی سرویس الکترونیک اقدام کرد تا بتواند از طریق این سرویس به ارائه مناسب خدمات به مردم اقدام کند.
در این بین سرویس های وزارت نیرو همانند سایر دستگاه های اجرایی شامل خدمات انشعابات آب و برق، خدمات از نوع سرمایه گذاری و اخذ مجوز از وزارت نیرو و خدمات بین دستگاه های اجرایی از نوع استعلامات بین دستگاهی است.
بنابر آمارهای اعلامی وزارت نیرو، در شرایط کنونی خدمات آب و برق بصورت الکترونیکی ارائه می شود به طوری که در خصوص خدمات حوزه برق، شرکت توانیر از طریق نرم افزار متمرکز و یکپارچه برق من پیاده سازی شده و در اختیار عموم قرار دارد که در فاز اول از اتصال پنجره های خدمات دستگاه های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و خدمات پرتواتر در آنها این آمادگی وجود دارد که تا پایان شهریور ۱۰ خدمت حوزه برق در پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت نیرو ارائه گردد.
همچنین خدمات حوزه آب و فاضلاب بصورت استان و توسط پرتال های شرکت آب و فاضلاب استانی کشور ارائه می شود که در فاز اول از اتصال پنجره های خدمات دستگاه های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و فعال سازی خدمات پرتواتر این آمادگی وجود دارد که تا پایان شهریور ۸ خدمت حوزه آبفا در پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت نیرو ارائه شود.
در فاز اول خدمات حوزه منابع آب که از طریق شرکت مدیریت منابع آب ارائه میشود، اتصال پنجره های خدمات دستگاه های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و خدمات پرتواتر این آمادگی وجود دارد که ۱۰ خدمت حوزه آب تا پایان شهریور در پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت نیرو ارائه گردد.
با توجه به ارائه خدمات الکترونیکی به عموم مردم، مجوزهای حوزه انرژی وزارت نیرو از نوع g2b بالغ بر ۱۹ مجوز است که در شرایط کنونی براساس قانون مجلس شورای اسلامی در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور عملیاتی شده است.