پلمب ۴ بنگاه معاملاتی خودرو در کرمان‌

معاون دادگستری استان کرمان گفت: ۴ بنگاه معاملاتی خودرو کرمان به دلیل رعایت نکردن قوانین صنفی به دستور مقام قضایی پلمب شدند.

 سید مهدی قویدل گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای امنیت و بهداشت حقوقی معاملات شهروندان و نظارت بر عملکرد صنف بنگاه‌های معاملاتی خودرو در سطح شهر کرمان با برنامه ریزی این معاونت با حضور نماینده دادستان، نمایندگان ادارات صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتحادیه صنف بنگاه‌های معاملاتی خودرو، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس اماکن از این بنگاه‌ها به صورت سرزده بازدید کردند.

او افزود: ۴واحد بنگاه معاملاتی خودرو به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات صنفی و نداشتن مجوز کسب پلمب شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان بیان کرد: نظارت و بازرسی از بنگاه‌های معاملاتی خودرو و رسیدگی به تخلفات و گزارش وقوع جرائم به دادسرا از وظایف ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره نظارت بر اماکن عمومی‌و پلیس اطلاعات و امنیت است که این ادارات باید در این مسیر به صورت مستمر و دقیق بر عملکرد این واحد‌های صنفی در سطح شهر نظارت و با متخلفان برخورد و در صورت ارتکاب جرم در این زمینه آن‌ها را به دادسرا برای برخورد قانونی معرفی شوند.

او تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با حمایت‌های دادستانی استان کرمان در کنار دستگاه‌های اجرایی برای حفظ حقوق عامه، ارتقای امنیت معاملات شهروندان و اطلاع رسانی و آگاه سازی حقوقی در حوزه بنگاه‌های معاملاتی خودرو قرار دارد و حمایت‌های قانونی لازم را به عمل می‌آورد.

در حاشیه این بازدید بنی اسد، نماینده دادستان کرمان گفت: به منظور صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم نظارت بر عملکرد بنگاه‌های معاملاتی خودرو، ۴ واحد بنگاه معاملاتی خودرو در شهر کرمان به دلیل نداشتن مجوز کسب، استفاده از مبایعه نامه غیر مجاز و دریافت مبلغ کمیسیون بیش از نرخ مصوب اتحادیه اصناف، با حکم دستگاه قضایی پلمب شدند.

او افزود: فعالیت غیر قانونی بنگاه‌های معاملاتی خودرو باعث تضییع حقوق شهروندان می‌شود و با متخلفان و مجرمان در این حوزه برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

بنی اسد عنوان کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی، این نظارت‌ها به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود.

برچسب ها: دستگاه قضایی ، بنگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار