رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از جان باختن یک بیمار کرونایی در استان در شبانه روز اخیر خبر داد.

محمد غلام نژاد با اشاره به فوت یکی دیگر از بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت اخیر گفت: تعداد فوتی‌ها ناشی از ابتلا به این بیماری کرونا به یک هزار و ۱۳۸ نفر رسیده است.

او به بستری ۷۶ بیمار در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و افزود: ۴۲ نفر از این تعداد مبتلای قطعی هستند و ۷ نفر دیگر هم به دلیل و خامت حال، در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

غلام نژاد می‌گوید: از ۴۵۱ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل؛ تست‌های پی سی آر و رپید تست هستند، نتیجه حدود ۳۵ درصد آن‌ها مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را افزایشی توصیف کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و فوتی‌ها ناشی از کرونا در استان نیز افزایش پیدا کند.

به گفته غلام نژاد؛ از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ تاکنون، ۹۶ هزار و ۹۴۸ نفر بهبود یافته اند.

این مقام مسئول مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری عنوان و اضافه کرد: مردم استان برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کرونا و ایجاد ایمنی در برابر این بیماری خطرناک و همه گیر واکسیناسیون خود را تکمیل و دُز یادآور را حتما تزریق کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.