طرح اسکن و تصویربرداری از ۱۸۷۸ کیلومتر از راه‌های قم با هدف تهیه بانک اطلاعات جامع راه‌های استان قم اجرا شد.

به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم،محمدرضا زیدآبادی، معاون فنی و راه‌های روستایی  اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم از اجرا و تکمیل طرح اسکن و تصویر برداری از راه‌های استان قم خبرداد و گفت:با توجه به ضرورت تهیه و بارگذاری بانک اطلاعات جامع و برخط از وضعیت راه‌ها در سرور اداره کل  طرح اسکن و تصویر برداری راه‌های استان قم اجرا شد.

او  بازه زمانی  اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت فنی عوامل کارشناسی اداره کل متبوع و صرف کمترین هزینه ممکن دوماهه عنوان  کرد و گفت:نظر به تجارب سنوات گذشته واجرای طرح‌هایی که به منظور تهیه بانک اطلاعات از راه‌های استان صورت گرفته که به دلیل حجم انبوه فایلها، عملا امکان بارگزاری و دسترسی کاربران میسور نبود، نسبت به اجرای طرح نوآورانه‌ای اقدام و به مرحله اجرا درآمد.

زیدآبادی گفت: درمقایسه ای اجمالی از تصویر برداری و اسکن راه‌های استان قم طی سنوات گذشته و اجرای کنونی طرح، شاهد افزایش چشمگیر کیفیت تصاویر، صرف کمترین هزینه و کاهش حجم فایلها، که این مهم امکان بارگذاری فایل‌ها درسامانه و دسترسی آسان کاربران را فراهم آورده است، هستیم.

تصویربرداری از ۱۸۷۸ کیلومتر از راه‌های استان قم

او از اهداف اصلی اجرای این طرح به جمع آوری اطلاعات جامع از ۱۸۷۸کیلومتر راه‌های استان اشاره کرد و افزود: با توجه به قابلیت فنی عوامل اجرایی و استفاده از دوربین مناسب، دراین طرح امکان تصویر برداری همزمان از سطوح جاده‌ای، حرایم، علائم، تجهیزات ایمنی، ابنیه فنی و... فراهم آمده است.

معاون فنی وراه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با یادآوری این مهم که دراین طرح امکان درج موقعیت جغرافیایی، طول و عرض مسیر، زمان برداشت تصویر و... فراهم شده است،عنوان کرد: با توجه به متغیرهای زمان، این طرح هر ۶ماه یکبار اجرا  و به روز رسانی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار