مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان وارد فاز اجرایی شده است.

حسینعلی مقصودی در نشست شورای عالی مسکن این استان افزود: از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ واحد در شهر شهرکرد است.

وی اظهار داشت: ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورد اولیه را واریز کرده‌اند.

مقصودی با بیان اینکه تاکنون زمین مورد نیاز برای احداث ۸۰ درصد از کل واحد‌های مسکونی تعریف شده در استان تامین شده است، گفت: مشکل اساسی تامین زمین در ۲ شهر لردگان و فارسان است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین در برخی روستا‌هایی که در سال‌های اخیر به شهر تبدیل شده‌اند نیز زمینی در اختیار راه و شهرسازی نیست که باید در این خصوص نیز تدبیر اندیشیده شود.

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای پیشبرد بهتر و سریع‌تر طرح نهضت ملی مسکن نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی متولی استان هم‌افزایی کنند و برای تسریع در اجرای این طرح بزرگ اقدامات لازم را انجام دهند.

علی حیدری افزود: طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های مهم دولت سیزدهم در حوزه زمین و مسکن است که باید همه دستگاه‌های متولی برای اجرای هرچه بهتر این طرح و انجام تعهدات تعریف شده تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد: برای تامین زمین در شهرستان‌هایی که با کمبود مواجه هستیم می‌طلبد دستگاه‌ها همراهی کنند و موانع موجود را از میان بردارند.

در این نشست در خصوص تامین زمین در شهر لردگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بین دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی و بنیاد مسکن هم‌اندیشی شد و مقرر گردید در صورتی که قیمت تمام شده سیمان و میلگرد برای طرح نهضت ملی مسکن به قیمت درب کارخانه باشد از قیمت هر مترمربع مسکن کم شود.


بیشتر بخوانید


همچنین در این نشست نحوه دستورالعمل پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن تشریح شد.

در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال باید ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی در شهر‌های استان احداث شود که سهمیه سالانه استان احداث ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار