مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت سه هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محله منظریه در حال اجرا است و عملیات اجرایی شش هزار و ۶۰۰ واحد دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود.

آقای مقصودی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد در مرحله سفت کاری است و برای اجرای آن تاکنون از منابع بانکی که آزاد می‌شود هزینه شده است.

در سال ۹۸ در قالب طرح اقدام ملی مسکن اقداماتی محدود آغاز شد و از پارسال با آغاز شش مرحله ثبت نام، طرح نهضت ملی مسکن شروع به کار کرد.

در مجموع در ۴۲ شهر کشور، ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر ثبت نام کردند از این تعداد ۵۸ هزار و ۷۲۰ نفر حائز شرایط اولیه بودند که ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر در نهایت تایید شدند، ۲۲ هزار و ۸۹۳ نفر تشکیل پرونده دادند و ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفرهم افتتاح حساب انجام دادند.


بیشتر بخوانید


در همه شهر‌های چهارمحال و بختیاری ثبت نام به عمل آمد و پارسال موضوع تامین زمین در شهر‌هایی که مشکل نبود یا کمبود زمین وجود داشت، آغاز شد و در حال حاضر به جز چند شهر که به هیچ وجه زمین دولتی وجود نداشت، تامین زمین انجام شد.

از چهار میلیون مسکنی که قرار است طی چهار سال در کشور ساخته شود، سهمیه چهارمحال و بختیاری ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی شهری است که سالانه باید ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد آن ساخته شود.

توزیع سالانه ساخت مسکن به نسبت شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری شامل اردل ۳۲۴ واحد، سامان ۲۶۷ واحد، بروجن یک هزار و ۷۴۱ واحد، شهرکرد چهار هزار و ۶۵۳ واحد، بن ۳۴۱ واحد، فارسان یک هزار و ۳۸۳ واحد، کوهرنگ ۱۰۴ واحد، کیار ۴۵۴ واحد و لردگان چهار هزار و ۶۰۰ واحد در طرح اقدام ملی ثبت نام انجام شد و ۲۲ هزار و ۸۹۳ تایید نهایی گرفتند، همچنین حدود ۱۸ هزار نفر از پارسال تا امسال متقاضی مسکن بودند که بخشی واریز وجه انجام دادند و بقیه در حال انجام است.

این که به دلیل تورم برای بسیاری از متقاضیان امکان تامین آورده نیست مورد بحث در شورای عالی مسکن است، قرار است رقم تسهیلات به حدود ۶۰۰ میلیون تومان برسد، اما این افزایش هنوز تصویب نشده است.

قرار است بخشی از منابع مالی صندوق ملی مسکن از منابع درآمدی دولتی، بخشی از فروش املاک دولتی و... تامین تا به اقشار دهک‌های پایین یارانه داده شود، همچنین تامین مصالح از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

عزم جدی دولت و قول رئیس جمهور بر این است که شعار ساخت چهار میلیون واحد مسکونی محقق شود.

به اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تکلیف شده است ۴۰۰ میلیون تومان از محل درآمد‌های خود برای سهم صندوق ملی مسکن تامین کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار